دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 15:23
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی:

برنامه درسی نظام آموزشی کشور از تعارض و تهاجم مصون نمانده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی گفت: برنامه درسی نظام آموزشی کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از تعارض و تهاجم مصون نمانده است.
کد خبر : 413293

سیروس حدادنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ممسنی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن کریم و دیگر متون اسلامی در برنامه درسی اظهار کرد: برنامه درس می‌تواند پایه و اساس پیشرفت‌ها و توسعه یک جامعه محسوب شود و یک جامعه را به حداکثر قابلیت‌ها و نشانگرهای رشد علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، معنوی و  ... برساند یا برعکس به ابزاری مناسب در خدمت کشورها و جوامع استعمارگر برای تضعیف و کُند شدن روند رشد و توسعه مبدل شود.


وی اضافه کرد: برنامه درسی نظام آموزش کشور ما نیز بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از تعارض و تهاجم مصون نمانده است. جوامع غربی مدام در پی تدوین و اجرای برنامه درسی چه از طریق رسمی و چه از طریق غیررسمی و پنهان برآمدند و در پی ضربه زدن به این دستاورد بزرگ بوده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی عنوان کرد: غربی‌ها می‌دانند که اگر این عنصر بنیادی یعنی برنامه درسی نظام آموزشی را دستکاری و در راستای اهداف خود سوق دهند، بهترین گزینه برای دستیابی به موفقیت خواهد بود؛ بدون آنکه نیاز به شلیک حتی یک گلوله داشته باشند.


حدادنیا مطرح کرد: باید از مرزهای علمی کشورمان حراست و صیانت کنیم، مبادا دشمن از این مرز وارد سرزمین ما شود و جوانان ما را تحت تأثیر اهداف خود قرار دهند. جامعه ما برخوردار از غنی‌ترین گنجینه‌های دانش چون قرآن کریم و دیگر متون اسلامی است که خود بالاترین سرمایه‌ علمی محسوب می‌شود؛ گنجینه‌ای که مملو از نظریه‌ها و راهکارهای آموزشی و درسی است و می‌تواند سدی محکم و مقاوم در برابر تهاجم نرم ایجاد کند. 


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته