دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1398 - 15:29
دبیر جشنواره خانواده رضوی:

تسهیل ازدواج و کاهش طلاق از موضوعات جشنواره خانواده رضوی است

دبیر اطلاع‌رسانی جشنواره خانواده رضوی گفت: تسهیل ازدواج جوانان، تحکیم خانواده، سبک زندگی و فرزندآوری و همچنین کاهش طلاق از موضوعات جشنواره خانواده رضوی است
کد خبر : 412201
2925296.jpg

سیامک صدیقی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره جشنواره خانواده رضوی اظهار کرد: ما در کشور، نخبگان دانشگاهی و فعالان اجتماعی بسیاری داریم که در حوزه‌های مختلف ورود مناسبی داشته و دارند و خروجی و دستاورد فعالیت های آنها هم مثبت و کارگشا بوده است.


وی افزود: اما در عین حال اگر بخواهیم با نگاهی آسیب‌شناسانه، فعالیت‌های موفق و تجربیات قابل توجه در حوزه‌های اجتماعی را بررسی کنیم، شاید اولین و مهمترین ضعف این اقدامات، فعالیت‌های جزیره‌ای است.


دبیر اطلاع‌رسانی جشنواره خانواده رضوی گفت: موازی‌کاری، تکرارهای پرهزینه و زمان‌بر، نبود اشراف کلان به‌ویژه در حوزه آسیب‌ها، سرگردانی سرمایه و... بخشی از آسیب‌های فعالیت‌های جزیره‌ای است.


این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت فعالان حوزه خانواده اظهار کرد: در زیرمجموعه‌های مختلف مرتبط با حوزه خانواده، شاهد فعالیت قابل توجه فعالان و گروه های مردم نهادی هستیم که هر کدام در زمینه ای خاص مانند تهیه جهیزیه، تسهیل ازدواج، آموزش و مشاوره و... فعالیت می کنند.


وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت رصد و پایش تمامی فعالیت های فرهنگی صورت‌گرفته در این حوزه گفت: جشنواره خانواده رضوی که با حمایت بنیاد کرامت امام رضا(ع) تشکیل شده، قرار است تمامی ایده‌ها و تجربیات موفقی که تاکنون توسط کنشگران اجتماعی و فعالان حوزه خانواده در جهت کاهش آسیب‌های خانواده طراحی یا اجرا شده، جمع‌آوری و از آنها حمایت کند.


این استاد دانشگاه گفت: در واقع در این جشنواره تلاش می‌شود ضمن شناسایی فعالان حوزه خانواده و رصد مهمترین تجربیات و ایده‌های موفق، حمایت ویژه ای از کنشگران فعال صورت گیرد.


صدیقی با اشاره به موضوعات پنج‌گانه جشنواره خانواده رضوی شامل تسهیل ازدواج جوانان، تحکیم خانواده و کاهش طلاق، آموزش و مشاوره خانواده، سبک زندگی و فرزندآوری و فرزندپروری گفت: این جشنواره می‌تواند فرصت مطلوبی برای فعالان حوزه خانواده باشد تا گامی منطقه‌ای و موثر در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه‌های‌شان در زمینه کاهش آسیب‌های حوزه خانواده بردارند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رحیمه مزارعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
۰
با سلام.خدمت مسولین محترم بنیاد برکت امام رضا. برای کار آفرینی جوانان منطقه محروم نیاز به پشتوانه مالی داریم تا کاری راه انداری شود ودرآمد داسته باشند وبعد اقدام به ازدپاج کنند. یک موسسه مردم نهاد هستیم که سال ها است در زمینه آموزش خانواده وپیشگیری از آسیب های مختلف طلاق واعتیاد فعال هستیم. کازرون استان فارس ساکن میباشم لطفا رسیدگی کنید. 09175302249رحیمه مزارعی مدیر موسسه چتر دوستی.
هلدینگ شایسته