دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1398 - 17:07
مدیرعامل راه‌آهن تشریح کرد؛

روایتی از وعده 500 میلیون دلاری جمهوری آذربایجان برای احداث راه‌آهن رشت-آستارا/ فعلاً که خبری نیست

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که وجود داشته جمهوری آذربایجان تعهد کرده بود که 500 میلیون دلار برای احداث راه‌آهن رشت-آستارا هزینه کند که این مهم تاکنون تحقق پیدا نکرده است.
کد خبر : 411829

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آستارا، سعید رسولی ظهر امروز در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا-آستارا اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی در بارانداز ریلی آستارا-آستارا پس از مدت‌ها رکورد از سر گرفته‌ شده و در این باره با نمایندگان آذری، پیمان‌کار و مشاور راه‌آهن جلسات متعددی برگزار شده است.


وی با بیان اینکه باید تمرکز پیمان‌کار پروژه راه‌آهن آستارا-آستارا باید روی تکمیل سکوها و امکانات تخلیه و بارگیری در بارانداز ریلی معطوف شود، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل قسمت‌های ناتمام پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا اهتمام ویژه‌ای دارند. 


مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در بند 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه کریدورهای ترانزیتی ریلی به‌ویژه کریدور شمال-جنوب تأکید شده است، افزود: خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود 160 کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است.


رسولی با بیان اینکه خط ریلی رشت به آستارا برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول 40 کیلومتر مورد ارزیابی قرارگرفته و تصمیم ما بر این است که احداث این بخش توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شود. 


معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: در تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که وجود داشته جمهوری آذربایجان تعهد کرده بود که 500 میلیون دلار برای احداث راه‌آهن رشت-آستارا هزینه کند که این مهم تاکنون تحقق پیدا نکرده و علت تأخیر در اتصال خطوط ریلی قزوین-رشت به رشت-آستارا طرف آذری است. 


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ایران
United States of America
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
۰
مگر یک آدم اصل و نسب دار و درست و حسابی دست گدایی به طرف حاکمان بر باکو دراز می کند ؟ آنها خودشان نوکر و گماشته ی بیگانگان هستند و شاید هم خیلی مایل به این اتصال خط نیستند .

اگر دزدان داخلی نابود شوند با یک مدیریت پاک و با فروش اوراق قرضه از اهالی گیلان در مدت یک تا دو سال می توان این خط را خیلی راحت راه اندازی کرد . اراده ی انجام کار در این مملکت فراهم نیست و مدیریت بشدت فاسد و دزد است .
قالیشویی ادیب