دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت امنای دانشگاه اقبال لاهوری پاکستان:

دانشگاه آزاد اسلامی راهبردهای فرهنگی متعالی را دنبال می‌کند

عضو هیئت امنای دانشگاه اقبال لاهوری پاکستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی راهبردهای فرهنگی متعالی را دنبال می‌کند و در صدد ایجاد بسترها و زیرساخت‌های تعاملات فرهنگی با کشورهای مسلمان منطقه است.
کد خبر : 411030
hasan.jpg

فاطمه حسن در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اشتراکات میان فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان و لزوم ایجاد ارتباط سازنده با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه محلی برای تبیین و ترویج فرهنگ است و به‌خصوص زبان ملت‌ها نیز به‌تنهایی مظهر فرهنگ است.  اگر کشوری بتواند زبان خود را در قالب‌های ادبی ارائه بدهد، همانا فرهنگ اصیل خود را ارائه داده است.


وی افزود: «حافظ» شاعر بلند آوازه ایران از همان ابتدا به خوبی به جهان معرفی شده است و همچنین شناخت بسیار خوبی نیز «علی شریعتی» در ذهن اندیشمندان جهان ایجاد شده است. در سفری که به دانشگاه فردوسی مشهد داشتم نیز نوشته‌ها و نظریات وی تداعی می‌شد. دانشگاه‌های موفق دانشجویان زبده و خبره در حوزه ادبیات و زبان‌شناسی تربیت می‌کنند، زیرا که اشاعه فرهنگ یک کشور به دست دانش‌آموختگان دانشگاهی به‌ثمر می‌نشیند.


عضو هیئت امنای دانشگاه اقبال لاهوری پاکستان و مدیر انتشارات انجمن ترقی اردوی پاکستان اظهار کرد: بلاشک دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت و گستردگی مطلوبی که دارد در حوزه تبیین و ترویج فرهنگ موفق خواهد بود. فرصت آشنایی با استادان نخبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نشست «مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها» به‌وجود آمد که موجبات هم‌افزایی و هم‌فکری مطلوبی در زمینه فرهنگ با این دانشگاه شده است.


حسن با اشاره به راه‌اندازی انجمن ترقی اردو با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اهداف کلان و بلندمدتی را می‌توان با تأسیس انجمن در پیش گرفت که پیگیری این مقوله از مجرای روادید بین‌المللی و سفارت‌خانه‌های دو کشور به‌نظر منطقی می‌رسد. بهره‌مندی دانشگاه از گنجینه‌های کتابخانه‌ای، دوره‌های کوتاه مدت و برگزاری کنفرانس‌های ادبی از طریق این انجمن می‌تواند راهبرد ویژه‌ای با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی راهبردهای فرهنگی متعالی را دنبال می‌کند و در صدد ایجاد بسترها و زیرساخت‌های تعاملات فرهنگی با کشورهای مسلمان منطقه است.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته