تغییر آئیننامههای آموزشی کاردانی تا دکتری/ارتقای آموزشی با تنظیم و ارائه طرح درس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن گیوریان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان که با حضور تعدادی از مدیران گروههای آموزشی و با عنوان کارگاههای آموزشی برنامهریزی آموزشی برگزار شد با اعلام اینکه مجموعه گزارشها را ارائه و منتقل خواهم کرد به توضیح جامع آییننامههای آموزشی با محوریت جلسه پرداخت و در پاسخ به پرسشهای مطروحه نکات مهمی را یادآور شد و زمینه ارتقای کیفی را نیازمند توجه جدی دانست و گفت: باید با صبوری و زحمت مجری مجموعه مقررات باشیم.
گیوریان یکی از شاکلههای ارتقای آموزشی را وابسته به تنظیم طرح درس اعلام کرد و یادآور شد: تنظیم و ارائه طرح درس میتواند تکلیف و وظیفه استاد و دانشجو را در یک مدت زمانی در قالب ترم تحصیلی مشخص کند و استاد ملزم به طرح مباحث مربوط به سرفصلهای علمی باشد و با توجه به تخصص، سرفصل درس را روزآمد طراحی کرده و پیشنهادهای خود را مطرح کند.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد رشتههای جدید (بین رشتهای) گفت: ابتدا باید سرفصل تدوین و به شورای گسترش ارسال شود؛ در صورتی که سرفصل وجود ندارد باید خود واحد پیشنهاد دهد.
وی با بیان اینکه آئیننامههای آموزشی کاردانی تا دکتری تغییر کرده و به محض تصویب ابلاغ خواهد شد، افزود: این در حالی است که در نظام آموزشی، اصول ثابت است ولی سایر پیشنهادها درخصوص تغییرات، قابل بررسی است.
سکاندار برنامهریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بر برخورد مناسب با دانشجویان فعلی که زمینهساز سرمایه حضور دانشجویان بعدی هستند، تاکید کرد و گفت: دانشجو بهترین عامل تبلیغ توفیقهای یک واحد دانشگاهی است و واحد دانشگاهی باید با برنامه مناسب، تهدید رقابتها را به فرصت پذیرش دانشجو تبدیل کند.
گیوریان با توجه به سیاستهای سازمانی اعلام کرد: از ظرفیت موجود دانشگاه باید بیشتر استفاده کنیم تا با توجه به تجربههای موفق بتوانیم شاخصههای آموزشی را ارتقا دهیم.
رئیس واحد دامغان در آغاز این جلسه گفت: گزارش مختصر از واحد دامغان، حکایت از توفیقات آموزشی-پژوهشی دارد که به دنبال هماهنگی و حسن توجه حوزههای عملیاتی قابل مشاهده است و این توفیقات با توجه به تدبیر اعضاء هیئت علمی و روسای قبلی معنا دارد.
دکتر حسین عباسپور با توجه به تعداد دانشکدههای مصوب – تعداد رشته گرایشها و ایجاد دانشکده داروسازی در کنار فعالیتهای موثر پژوهشی و حمایتهای همه جانبه سایر حوزههای عملیاتی اظهار کرد: با مدیریت و سیاستهای جدید ملزم هستیم که از آموزش به سمت پژوهش حرکت کنیم و به حیطه دانشگاههای نسل سوم نزدیک شویم.
رئیس واحد دامغان با توجه به ضرورت تجاریسازی و حضور در فعالیتهای دانشبنیان اعلام کرد: ارتقاء سطوح سازمانی دانشگاه نیازمند بنیان تقویت شده پژوهشی است که این امر نیز با توسعه و تقویت اصولی و ارتقای کیفی آموزش میسر است و زمینه ارتقا، در سه محور برنامهریزی و نظارت و ارزیابی به عنوان اساس کارهای آموزشی خلاصه میشود.
عباسپور حل مشکلات موجود را زیرساخت توسعه مطلوب دانست و افزود: آموزش مناسب و شایسته میتواند راهگشای فعالیتهای دانشگاهی در تمامی زمینهها باشد.
وی بخشی از نیازمندیهای توسعه را یادآور شد و از مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خواست با تشریح بخشی از مقررات، زمینه افزایش آگاهیهای سازمانی همکاران را فراهم آورده تا در پی آن زمینههای برخورداری از رشد و ارتقا میسر شود.
انتهای پیام/ع
انتهای پیام/