دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 20:27
رنجبر تأکید کرد:

لزوم استفاده از جوانان نخبه و انقلابی در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی بر لزوم استفاده از جوانان نخبه و انقلابی در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.
کد خبر : 408184
E3D7C502-6269-41A5-889F-EAF52BEE802F.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بیژن رنجبر در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی ویژه رؤسا و‌ سرپرستان جدیدالانتصاب که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: موتور پیشگام گام دوم انقلاب، جوانان نخبه با انگیزه انقلابی متعهد کارآمد و متخصص است و دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.


وی افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) هستیم. 


قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی بیان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد. الگوی موفق توسعه علم و فناوری در سپاه را باید در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده کنیم تا بتوانیم شاهد دستاوردهای خوبی باشیم.


رنجبر تصریح کرد: جذب اعضای هیئت علوی در رشته‌های علوم انسانی با علوم پایه متفاوت است. جذب استاد در واحد علوم و تحقیقت با واحد کوچک فرق دارد و براساس شاخص‌های مختلف باید ارزیابی کرد. ایجاد تحول فرهنگی یکی از وظایف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است و افرادی که با اصل ولایت فقیه مشکل داشته باشند را به عنوان استاد دانشگاه جذب نخواهیم کرد.


وی خاطرنشان کرد: سازوکار امتیازدهی نامتوازن، وجود نگرش کمی‌گرا، ضعف در الگوگیری از تجاری داخلی و بین‌المللی از جمله مواردی است که در نظام مسائل کنونی در جذب و ارتقای هیئت علمی تعریف می‌شود.


قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: وضع مطلوب در آموزش عالی این است که میان تولید قدرت و ثروت ملی از طریق حل مسائل کشور، حفظ شتاب علمی و گسترش مرزهای دانش همگرایی به وجود بیاید.


رنجبر خاطرنشان کرد: سرفصل‌های هفتگانه گام دوم انقلاب به عنوان شاخص‌های کلان جذب و ارتقای اساتید، استفاده از ر‌وش‌های مشارکتی و جمع‌سپارانه در طراحی سازوکارها و سازوکارهای جذب و ارتقا بر پایه آمایش سرزمینی از جمله توصیه‌های راهبردی در خصوص اصلاح سازوکارهای جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی است.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته