دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حذف یارانه دانه‌درشت‌ها؛

یارانه‌بگیران «اَلَک» می‌شوند

حذف سه دهک بالای درآمدی طبق مصوبه هیئت وزیران قطعی شد.
کد خبر : 404149
635978643207807591.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، طبق بودجه سال 97 کل کشور، دولت موظف بود تا دهک‌های بالای درآمدی را از لیست یارانه‌بگیران خط بزند اما بنا به دلایل غیراقتصادی این کار انجام نشد و بهانه‌های بسیاری را به دنبال داشت.


دولت در ابتدا اعلام کرد که بانک‌ها اطلاعاتی دقیقی برای حذف غیرنیازمندان از لیست یارانه‌بگیران در اختیار ندارند و ضریب خطای حذف بالا خواهد بود.


با این وجود حذف دهک‌های بالای درآمدی به سال 98 موکول شد تا اینکه پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از سال، هیئت وزیران در خصوص بند ب تبصره 14 قانون بودجه، دستگاه‌های مسئول را موظف به شناسایی سه دهک درآمدی بالا با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی کرده است.


به گزارش آنا، تا پایان سال ۱۳۹۷، نود و هفت مرحله یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و در حال حاضر حدود ۷۷ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند.


این در حالی است که طی حدود هشت سال هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافت کرده است.


در این رابطه رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف ۳ دهک یارانه بگیر در سال ۱۳۹۸، گفته است: ۳ دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده است شناسایی می‌شوند. افرادی که حقوق بالای ۵ میلیون می‌گیرند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند، افرادی که فوت شده‌اند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند جزئی از ۳ دهک خواهند بود که حذف یارانه آن‌ها در حمایت از اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود.


انتهای پیام/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته