دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عازم سوئیس شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شرکت در یکصد و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کار عازم سوئیس شد.
کد خبر : 398751
به-منظور-شرکت-در-یکصدو-هشتمین-کنفرانس-بین-المللی-کار-وزیر-تعاون-کار-و-رفاه-اجتماعی-عازم-ژنو-سوئیس-شد.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکصدو هشتمین کنفرانس بین‌المللی کار از تاریخ 20 تا 31 خرداد 1398 (10 تا 21 ژوئن 2019) با حضور اعضای سه‌جانبه (نمایندگان دولت‌ها و گروه‌های کارگری و کارفرمایی) در مقر اصلی آن سازمان در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.


گفتنی است دولت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مؤسسین سازمان و عضو اصلی هیئت‌مدیره مشارکت فعال درروند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های سازمان دارد.


همچنین امسال به مناسبت یک صدمین سالگرد تأسیس سازمان بین‌المللی کار در سال 2019 (موسوم به سده ILO (همه برنامه‌های سازمان تحت‌الشعاع رویداد مهم سده قرارگرفته است و طیف وسیعی از مقامات بلندپایه کشورهای عضو برای گرامیداشت سده در آن شرکت و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.


 شریعتمداری ضمن سخنرانی در این کمیته جامع گرامیداشت سده - در نشست جنبش عدم تعهد وزرای کار (موسوم به نم) و نیز نشست وزرای گروه آسیا و اقیانوسیه (اسپگ) نیز شرکت و به طرح دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.


شایان‌ذکر است سخنرانی در اجلاس وزرای کار جنبش عدم تعهد، سخنرانی در مجمع عمومی، ملاقات با وزیر کار عراق نشست با نمایندگان ایران در ژنو، ملاقات با وزیر منابع انسانی مالزی، ملاقات با وزیر کار بلغارستان، ملاقات با وزرای کار سوریه، آذربایجان و عراق، نشست با هیئت سه‌جانبه ایران و سخنرانی در اجلاس وزرای کار آسیا و اقیانوسیه ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر است.


شایان‌ذکر است، دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن مشارکت فعال در همه کمیته‌های اجلاس اقدام به صدور بیانیه اعلامیه سده در کمیته جامع کرده است.


همچنین در این بیانیه، رویکرد انسان‌محور برای موضوع آینده کار مورد تأکید قرار گرفت و بر اهمیت استفاده از پتانسیل جوانان و فراهم آوردن فرصت‌های آینده کار برای آن‌ها در این بیانیه خاطرنشان شد. ضمناً تصریح شد به سبب الگوهای در حال تغییر در جهان کار، لازم است نظام‌های آموزشی، تحصیلی و مهارتی متحول شوند تا نیازهای مهارتی آینده به‌طور مؤثر برآورده شوند. مضافاً، بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها تأکید و. اضافه شد که اثر حوادث طبیعی و تأثیر آن برجهان کار بایستی موردتوجه قرار گیرد.


بیانیه همچنین اهمیت تقویت چندجانبه گرایی و خودداری از اقدامات قهری یک‌جانبه را برجسته کرد و تأکید شد لازم است اعلامیه سده ارتقاء چندجانبه گرایی را مطالبه کند. اضافه شد اقدامات قهری یک‌جانبه به‌خصوص تحریم‌های اقتصادی حق دستیابی به کار شایسته و دستیابی به عدالت اجتماعی را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. تصریح شد برای موفقیت اعلامیه سده، بایستی دستیابی همه کشورها به نظام‌های اقتصادی بین‌المللی تضمین شود.


انتهای پیام/4092/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته