فناوریهای مرتبط با کارتهای سوخت بهروز شود
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حسن بهرامنیا با اشاره به اینکه اصلیترین هدف از احیاء مجدد کارتهای سوخت جلوگیری از قاچاق آن است، اظهار کرد: فرآوردههای نفتی همچون گازوئیل و بنزین، سوختهای اصلی مورد مصرف کشور هستند اما حداقل روزانه 11 میلیون لیتر بنزین قاچاق میشود که این میزان از قاچاق خسارت هنگفتی برای کشور به بار آورده به همین دلیل مجلس و دولت تصمیم به احیاء کارت سوخت گرفته و هزینه بالای احیاء مجدد کارت سوخت را پذیرفتهاند.
وی با بیان اینکه باید نواقص دستگاههای کارتخوان و هوشمندِ مرتبط با سهمیهبندی سوخت اصلاح شوند تا درصد خطا در سوختگیری کاهش یابد و نتیجه مدنظر حاصل شود، افزود: بهروز شدن تکنولوژیها و فناوریهای مرتبط با کارتهای سوخت ضروری است در غیر این صورت دولت صرفاً از خود رفع تکلیف کرده و آنچه مدنظر قانونگذار بوده است محقق نخواهد شد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: احیاء کارت سوخت به معنای سهمیهبندی بنزین نیست بلکه موجب شناخت پرمصرفها خواهد شد، ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیاء مجدد کارت سوخت امکانپذیر خواهد بود چراکه میزان مصرف سوخت افراد مشخص خواهد شد.
بهرامنیا با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت کارت سوخت نزدیک به یک میلیون خودروی بلاتکلیف، بدون سند و سرقتی کشف شده است، گفت: اکنون یک مسئول پیدا شود و بگوید به چه دلیل کارت سوخت را حذف کرده و آثار زیانبار این کار را بپذیرد، این کار عامل افزایش 30 تا 40 درصد مصرف سوخت شد، حذف کارت سوخت بهمعنای سوزاندن بانک اطلاعاتی است و زمانی که ابزارهای اطلاعاتی وجود نداشته باشند هر نوع تخلف و قاچاقی امکانپذیر میشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه تولید خودروهای گازی، برقی و استاندارد یکی دیگر از روشهای مهم برای مقابله با مصرف بیش از اندازه بنزین به شمار میآید، افزود: قیمت بنزین نیز باید مؤثر باشد تا افراد خارج از نیاز واقعی خود از خودرو استفاده نکند.
انتهای پیام/4129/پ
انتهای پیام/