دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بهشت‌زهرا(س)؛

شهدا میزبان مراسم احیای شب‌های قدر هستند

شهدا در شب‌های قدر میزبان عاشقان ولایت و عزاداران امیرالمومنین(ع) هستند.
کد خبر : 383956
IMG_20190526_004618_979.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هر ساله با فرا رسیدن ایام لیالی قدر عاشقان شهدا و عزا‌داران امیر المومنین علی علیه السلام در جوار شهدای دفاع مقدس سکنی می‌گزینند در کنار شهدا قرآن بر سر می‌گیرند.


خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و جانبازان معزز دفاع مقدس بهمراه دیگر همو‌طنان همزمان با شب‌های قدر در مزار شهدا حاضر می‌شوند و بر مزار فرزندان، همرزمان و همو‌طنان خود میهمان می‌شوند. یکی از مکان‌هایی که در شب‌های قدر مملو از جمعیت عاشقان طریق الی‌الله می‌شود قطعه شهدای گمنام است. سردارانی که عین گمنامی میزبان عاشقان و عزاداران امیرالمومنین علی (ع) هستند میزبان عاشقانی هستند که آمده‌اند در جوار  شهدای گمنام تقدیر یک ساله زندگی خود را رقم بزنند.


در شب قدر و مزار شهدا همه آمده‌اند تا در کنار فانوس مزار شهیدی گمنام تاریکی شب را روشن کنند و با تکیه زدن بر مزار شهدا پشتوانه‌ای برای  شفاعت پیدا کنند. همه به دنبال وسیله‌ای برای توسل به‌خداوند متعال هستند. 


در میان قطعات دیگر مزار شهدای بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر، پدران و مادران شهدایی را می‌بینیم که که به سختی و با مشکلات جسمی به خاطر کهولت سن خود را به مزار فرزندشان رسانده‌اند و در کنار مزار آنان نشسته‌اند و قرآن بر سر گرفته‌اند و دعا می‌خوانند. خواهران و برادران شهیدی که در شب‌های قدر به دیدار شهید خود آمده‌اند و قرآن بر سر می‌گیرند.


سالن دعای ندبه خانه شهید بهشت زهرا(س) نیز با پخش مراسم شب‌های قدر حال و هوایی روحانی به تمام قطعات شهدا می‌بخشد. نکته‌ای قابل تأمل در حضور حداکثری شب زنده‌داران ایام قدر در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) وجود دارد و آن این‌که بیشتر حاضران در این مراسم  را جوانان و نوجوانانی تشکیل داده‌اند که نه جنگ را دیده‌اند و نه امام راحل را درک کرده‌اند.


نسل جدیدی که با فرهنگ ایثار و شهادت ارتباط برقرار کرده‌اند تنها وصف شهدا را شنیده  و عاشق مرام این بزرگان شده‌اند. این‌جاست که تأثیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جامعه به چشم می‌توان دید. آسمان در قطعه شهدای بهشت زهرا در ایام قدر به زمین نزدیکتر است و انگار سکویی شده برای پرتاب عاشقان  به سر منزل  مقصود.


در شب‌های قدر و در قطعه شهدا، جانبازانی را می‌بینیم که با ویلچر خود را به مزار شهدا رسانده‌‌اند و در کنار مزار دوست و همرزم خود طلب شفاعت می‌کنند. جانبازانی را می‌بینیم که به علت قطع نخاع بودن توان بر سر گرفتن قرآن را ندارند ولی در  کنار این جانباز  یا‌ر و همراهی را مشاهده می‌کنیم که با او عقد همسری بسته تا یک عمر به یک جانباز خدمت کند و عاشقانه با او زندگی کند.


شب‌ اول قدر رفته رفته به پایان رسید و نجوای اذان همه را به سوی معبود فرامی‌خواند. پدر و مادر شهید به امید شب قدری دیگر که به مزار فرزندشان بیایند و قرآن بر سر بگیرند و دعا بخوانند، فرزند خود را ترک می‌کنند. تنها به این امید که شب‌های  دیگر قدر نیز در کنار مزار فرزند شهید خود به‌نجوا بنشینند و قرآن بر سر بگذارند.


گفتنی است دو شب دیگر از لیالی قدر پیش‌روست تا ماه مبارک رمضان ۹۸ را به پایان ببریم و مزار شهدای دفاع مقدس را محلی برای عشق‌بازی با خدا قرار دهیم. فرصت‌ها را غنیمت شماریم و شب قدر را میهمان شهدا باشیم.


انتهای پیام/۴۱۰۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته