دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش امیدوارانه لازمه رونق تولید است

به نظر می‌رسد اکثر تلاش‌هایی که برای رونق تولید شکل گرفته بیشتر در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی است ولی باید به حوزه فرهنگی رونق بازار نیز توجه کرد.
کد خبر : 381921
3.jpg

گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افزایش مجدد قیمت محصولات صنایع غذایی کنسروی در این روزها را شاید باید به عنوان سیگنالی از وجود مشکل در این صنعت تلقی کرد زیرا اغلب اولین نشانه وجود مشکل به‌صورت افزایش قیمت خود را نشان می‌دهد.


یکی از فعالان صنایع غذایی، به نکته‌ای که در میان هیاهوی بازار پنهان مانده بود، اشاره داشت که قابل‌تأمل است، وی از طرحی سخن گفت که سعی داشت با استفاده از بستر موجود در تعاونی‌های روستایی و فروشگاه‌های شهروروستا به رونق تولید کمک کند.


حال سؤال اینجاست، در زمانی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتی در کوچه‌های شهر نیز در دسترس هستند، تلاش برای احیای فروشگاه‌های شهروروستا، چه گرهی را باز خواهد کرد؟


به نظر می‌رسد همه تلاش‌هایی که در کشور برای رونق تولید شکل گرفته بیشتر در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی است ولی طرح احیای فروشگاه‌های شهر و روستا در کنار توجیه اقتصادی‌اش دارای نکته است که باید در حوزه روانی رونق بازار نیز به آن توجه کرد.


«باور ما می‌توانیم»


اتخاذ راهبردی که در شرایط سخت بتواند هم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آید همه از جنبه‌های روانی تبلیغات و القائات دشمن بکاهد بسیار قابل ارزش است. راهبردی که می‌توان آن را تلاش امیدوارانه نام نهاد.


اولین گام در رونق تولید کشور نه در صنعت که در باور مردم و مسئولان باید برداشته شود و تلاش امیدوارانه چنین کاری را پی‌ریزی خواهد کرد.


به نظر می‌رسد دولت می‌تواند با توجه به طرح‌های فعالان اقتصادی که از نزدیک درگیر مشکلات و آزمودن راه‌حل آن‌ها هستند و به‌خوبی از جنبه‌های اقتصادی و روانی جامعه آگاه هستند، بخشی از مدیریت کار را به تلاش امیدوارانه فعالان اقتصادی بسپارد.


انتهای پیام/4129/4083/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته