دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 12:42
در محفل انس با قرآن مطرح شد؛

قدردانی الهی و انس با قرآن دو اصل موفقیت از منظر امام خامنه‌ای

قدردانی از خداوند بابت نعمت‌هایی که به بندگان عطا کرده و همچنین گسترش محافل قرآن دو اصل مهمی بود که امام خامنه‌ای در محفل انس با قرآن ماه مبارک رمضان فرمودند.
کد خبر : 379834
13980216_0542442.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امام و رهبری گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حضرت‌ آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در محفل انس با قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد نکات مهمی را مطرح کردند که توجه به این اصول اهمیت فوق‌العاده‌ای در شرایط کنونی دارد.


معظم‌له در این مراسم از اهمیت بره‌مندی مؤمنان و روزه‌داران از فواید ماه مبارک رمضان گرفته و حتی نوع تشویق قاریان را مورد اشاره قرار دادند که البته دو نکته مهم در سخنان ایشان قابل یادآوری است.


امام خامنه‌ای قدردانی از خداوند بابت نعمت‌هایی که به بندگان عطا کرده و همچنین گسترش محافل قرآنی را در این مراسم مورد اشاره قرار دادند.


اینکه مقام معظم رهبری قرآن را یک اثر هنری بی‌نظیر می‌دانند از چند منظر قابل بررسی است؛ نخست اینکه به اصطلاح روشنفکران جامعه امروز در برخی مواقع دین را با چوب هنر می‌زنند و یا هنر را هرآنچه در تضاد با دین است معرفی می‌کنند درصورتی که هنر واقعی را می‌توان در قرآن یافت.


اجرای هنری یک اثر هنری هم نکته دیگری بود که ایشان بر آن تأکید کردند و آن به نوع برپایی محافل انس با قرآن بازمی‌گردد که باید مورد توجه قرار بگیرد.


بی‌‌تردید بسیاری از علما و در رأس آنها ولی امر مسلمین به این دلیل بر تفکر و تأمل در قرآن تأکید دارند چراکه کلید واقعی حل مشکلات همین کلام الهی است که درگیر شدن انسان امروزی به مسائل دنیایی سبب می‌شود از کلام الهی دور شده و با مشکلات دست و پنجه نرم کند.


شاید شنیده باشید که اگر خواستار صحبت با خدا هستید نماز بخوانید و اگر می‌خواهید خدا با شما صحبت کند، قرآن بخوانید پس چه بهتر که در مشکلات به دنبال هردوی اینها باشیم.


ایشان با تأکید بر اینکه توجه به قرآن در جامعه امروز افزایش یافته و قابل مقایسه با گذشته نیست، به محور قرار دادن مساجد در این زمینه تأکید می‌کنند و می‌فرمایند: به نظر من یکی از کارهایی که خیلی مهم است، عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم. 


اما یکی دیگر از نکات مهم عنوان شده در این محفل از سوی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای همان جمله‌ای است که می‌فرمایند: «اگر چنانچه خدای متعال به یک ملّتی کمکی کرد و آن ملّت قدر آن کمک را ندانستند، کتکش را می‌خورند، سیلی‌اش را میخورند؛ باید قدر بدانند. ملّت ما بحمدالله از روز اوّل قدر دانست».


قدردانی اما گمشده اخلاق جوامع امروزی است، آنچه که باید به آن رجوع کرد و از چنان درجه اهمیتی برخوردار است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.


انتهای پیام/4123/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته