دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 02:00
ابوالمعالی در گفتگو با آنا:

کتاب «زبان تخصصی مدیریت» ماحصل دو سال و نیم تلاش بی‌وقفه بود

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کتاب «زبان تخصصی مدیریت» ماحصل دو سال و نیم تلاش بی‌وقفه در دانشگاه آزاد اسلامی بود.
کد خبر : 378393
photo_۲۰۱۹-۰۵-۰۳_۱۶-۵۰-۵۹.jpg

فاطمه‌سادات ابوالمعالی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص رونمایی کتاب جدید خود با عنوان «زبان تخصصی مدیریت» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کتاب زبان تخصصی مدیریت، ماحصل دو سال و نیم تلاش بنده است. شروع این کتاب در زمان تحصیلم در مقطع دکتری رقم خورده است. برای نگارش این کتاب با چند نفر از اساتید خبره دانشگاه آزاد اسلامی همچون دکتر کامران محمدخانی صحبت کردم و از اساتید دیگر نیز مشورت گرفتم.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب بعد از داوری وارد بازار نشر شد کتاب زبان تخصصی مدیریت را از این حیث نوشتم که به‌‌عنوان یک معلم می‌دیدم در کلاس دانشجویان در زمینه زبان تخصصی ضعف دارند و دید خوبی ندارد که اساتید از روی چند برگ کاغذ تدریس کنم و هیچ نظم ذهنی در استاد و دانشجو به این شکل پدید نمی‌آید درواقع ساختاری که قرار است در طول ترم پیش برود بر همین پایه و اساس است.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: زبان تخصصی مدیریت یکی از دروس استراتژیک و کاربردی از مقطع کارشناسی تا دوره دکتری است. لذا اهمیت این درس و تسلط بر روان‌خوانی، درک مفاهیم مدیریت، آشنایی با اصطلاحات تخصصی مدیریت، چه برای ادامه تحصیل و چه برای ورود به بازار کار امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین جهت این کتاب در سه فصل شامل تئوری‌های مدیریت، رفتار سازمانی و منابع انسانی به رشته تحریر درآمده است.


ابوالمعالی تأکید کرد: تلاش کردم سرفصل‌های جدید را که از کتاب‌های مختلف وجود داشت در هر فصل بیاورم و در پایان هر درس نیز سؤالاتی را طراحی کردم که هم به اساتید و هم دانشجویان جهت آشنایی با سؤالات امتحان پایان ترم کمک خواهد کرد. همچنین کلوزتست‌هایی در انتهای فصل قرار دادم.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این کتاب برای بالا بردن درک دانشجویان از زبان تخصصی مدیریت کمک شایانی می‌کند. دانشجویان باید از لغات تخصصی رشته خودشان آگاهی کامل داشته باشند و تمام واژگان تخصصی را باید بدانند. دانشجو باید بتواند وقتی وارد بازار کار می‌شود در زمینه کاری خودش به مبانی علمی احاطه داشته باشد.


وی در پایان تصریح کرد: مخاطب این کتاب دانشجویان رشته مدیریت و بالأخص دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته هستند. متأسفانه حتی دانشجویان کارشناسی ارشد هم نمی‌توانند از روی کتاب بخوانند. به جهت اینکه زبان تخصصی را سخت نگرفتیم و برای آن چارچوب تعیین نکردیم، دانشجویان به این درس اهمیت زیادی نمی‌دهند لذا برای ایجاد رغبت بحث‌های کاربردی همچون دیجیتال مارکتینگ، هوش تجاری و هوش فرهنگی را در کتاب گنجاندم و مباحث تئوری تکراری مدیریت را حذف کردم.


انتهای پیام/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته