اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سید کمالالدین شهریاری ، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بازدید از کارگاه و پروژه احداث قطعه 10 راهآهن بوشهر- شیراز، گفت: راهآهن بااینکه ازلحاظ سرمایهگذاری اولیه دارای گرانترین نوع زیرساخت حملونقل است، اما امنترین و ارزانترین حملونقل را فراهم میکند و ازجمله شاخصهای توسعهیافتگی کشور محسوب میشود.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس گفت: چهار نماینده دوره دهم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تمامی اعتباراتی که فراتر از برنامه بودجه مهرومومهای ۹۷ و ۹۸ از طرف سازمان برنامهوبودجه در اختیار داشتند را به این پروژه اختصاص دادند تا بعد از مهرومومها، مردم شریف استان شاهد فعال شدن این پروژه بااعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان باشند.
وی افزود: قطعه 10 راهآهن بوشهر شیراز سختترین عملیات احداث این راهآهن و به طول ۲۵ کیلومتر است که طی آن ۱۸ پل به مجموع طول ۲۹۱۰ متر و ۹ تونل به مجموع طول ۲۱۸۴ متر است که شامل یک ایستگاه درجه سه "هور" به طول ۱۱۵۰ متر و ایستگاه درجهیک "اهرم" به طول ۱۲۰۰ متر خواهد بود.
شهریاری ادامه داد: حجم خاکبرداری این قطعه، ۲ میلیون ۶۸۹ هزار مترمکعب، حجم خاکریزی ۱ میلیون ۸۵۸ هزار مترمکعب، حجم بتنریزی ۱۴۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب است که ۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آرماتوربندی خواهد داشت.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تکمیل این پروژه، مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شده و ضمن توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهرهبرداری و ۶ میلیون تن بار در سال طی 10 سال را میسر کرده و همچنین ظرفیت جابجایی ۱ میلیون نفر در سال اول بهرهبرداری و افزایش سالانه تا ۲ میلیون نفر طی 10 سال را خواهد داشت.
شهریاری با اعلام اینکه تاکنون ۷۰ درصد نیروی شاغل در پروژه احداث قطعه 10 راهآهن بوشهر شیراز، از جوانان بومی شهرستان هستند، افزود: سرعت پیشرفت پروژه وضعیت مناسبی دارد و تاکنون حدود ۲۹۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و بیش از ۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجامشده و پیشبینی میشود تا یک ماه آینده و با تأمین مواد منفجره موردنیاز، عملیات حفاری تونلهای مسیر آغاز گردد.
انتهای پیام/4083/
انتهای پیام/