دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 01:43
اسلامی‌ شدن دانشگاه‌ها/17

برای اصلاح روش‌های تدریس الگوهای جدید ارائه شود

ارائه الگوهای جديد به منظور ايجاد تحول و اصلاح در روش‌های تدريس و پژوهش از جمله اقداماتی است که مسئولان برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.
کد خبر : 377170
77.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است؛ باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها به برخی از مؤلفه‌های نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که بهره‌گیری از تجربه‌های علمی در سطوح ملی و بین‌المللی به‌ویژه تجارب حوزه‌های علوم دینی از جمله اقداماتی است که مسئولان باید برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها انجام دهند.


وحدت حوزه و دانشگاه باید به معنای حقیقی کلمه در کشور اتفاق بیفتد؛ دانشگاهیان با یادگرفتن علوم دینی و تقوا پیشه کردن در دانشگاه‌ها، می‌توانند محیطی را آماده کنند که به تربیت نیروهای متخصص و متعهد بینجامد.


در این شماره به مؤلفه‌های دیگر نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.


استفاده از فناوری‌های نوين آموزشی و ارائه الگوهای جديد به منظور ايجاد تحول و اصلاح در روش‌های تدريس و پژوهش از جمله اقداماتی است که مسئولان برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


از دیگر کارهایی که برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیاز است که انجام شود، برنامه‌ريزی آموزشی و پژوهشی براساس پژوهش‌هايی علمی و ايجاد تعادل و تناسب ميان آموزش و پژوهش در برنامه‌ها و متون است.


آموزش و پژوهش دو مقوله جدا از هم نیستند. این دو موضوع همیشه باید در مسیر هم بوده و پیوستگی داشته باشند. دانشجویان، آموزش‌های لازم در مورد رشته تحصیلی خود را از طریق اساتید یاد می‌گیرند و بر روی موضوع‌های مختلف، پژوهش و تحقیق کرده تا بتوانند در راستای حل مشکلات کشور گام بردارند.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته