دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار جعفری:

نظام جمهوری اسلامی به مردم وابستگی تام و کامل دارد

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی به مردم وابستگی تام و کامل دارد، این ارتباط در هیچ نظام دیگری وجود ندارد.
کد خبر : 377121

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر این نهاد عصر امروز طی مراسمی از زحمات و تلاش‌های سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل شد.


سردار جعفری در این مراسم که در ساختمان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌زمان با پیروزی انقلاب متولد شده و هم‌سن انقلاب اسلامی است.


وی افزود: ابتدا مقرر شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان مسلح برای حفظ انقلاب باشد اما نه اینکه کارکرد نظامی داشته باشد. پس از وقوع جنگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) وارد عرصه جنگ شد که تجربه گرانبهایی برای انقلاب اسلامی بود.


سردار جعفری در ادامه با بیان اینکه با تصمیم مجلس، سپاه به‌عنوان سازمان نظامی شناخته شد، تصریح کرد: این تعیین ماهیت نظامی برای سازمان سپاه مشکلاتی  را نیز به وجود آورد. تهدیدات دیگری نیز بعد از جنگ تحمیلی برای انقلاب پیش آمد اما در نهایت دشمن اعلام کرد که تا زمانی که مردم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند حمله به نظامی به ایران فایده ندارد.


فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن بعد از شکست در نقشه‌های شوم خود تصمیم گرفته در نقشه‌های بعدی تهاجم را به مردم وارد کند، افزود: از دهه دوم انقلاب تهدیدهای نرم محور قرار گرفت. سال گذشته اوج این تهدیدها بود که به نتیجه نرسید. تهدیدهای سیاسی و اجتماعی از دهه دوم شروع شد و از هشت سال گذشته تهدید اقتصادی را شروع کرده‌اند. یک دهه است که با تهدیدهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مواجه هستیم  و این تهدیدها به غیر از تهدید نظامی است.


سردار جعفری گفت: چند سالی است که علاوه بر تهدیدات سیاسی و امنیتی تهدیدات اقتصادی و اجتماعی را نیز بر مردم ما عرضه داشته‌اند و این همه هجمه تهدیدات علیه نظام اسلامی است. ما در اوج این تهدیدات به 40سالگی انقلاب رسیدیم. دشمنان چه امیدها و چه برنامه‌ریزی‌هایی داشتند و تیرشان به سنگ خورد. مردم ما با صبر، تحمل، ایستادگی، استقامت و بصیرتشان از این مشکلات و چالش‌ها عبور کردند.
وی تصریح کرد: 40 سال اول انقلاب را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و مقام معظم رهبری نیز بیانیه گام دوم را اعلام کردند. این سؤال وجود دارد که این همه هجمه از سوی همه قدرت‌های جهانی علیه یک کشور چگونه به سنگ خورد؟ علت آن این است که ایران حمایت همه‌جانبه مردم و پشتوانه الهی را دارد.


فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله(عج) با بیان این سؤال مطرح‌شده که رمز پیروزی جمهوری اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمنان چه بوده است؟ گفت: با وجود فتنه سال 88 یا همین فتنه سال قبل که با اوج بصیرت مردم در نطفه خفه شد یا هجمه‌هایی که در جامعه بین‌الملل علیه ما به وجود آمد، با تمامی هزینه‌هایی که در عراق صرف شد، بازهم نتوانستند به مردم ما لطمه‌ای بزنند. نکته مهم این است که ما امدادهای الهی را پشت مردم خودمان می‌بینیم و همین موجب پیروزی‌های پی در پی می‌شود.
وی افزود: این قدر که نظام جمهوری اسلامی به مردم وابستگی تام و کامل دارد، هیچ نظامی این‌گونه نیست. قطعاً نقاط ضعف مسئولان و کوتاهی‌ها ناراحتی‌هایی در مردم ایجاد می‌کند، اما این همبستگی با نظام در مردم نیز وجود دارد.
سردار جعفری تصریح کرد: نقش اصلی را مردم در حفظ نظام و پیروزی‌ها دارند و عامل نصرت‌های الهی هستند. حال در همین مردمی که می‌گوییم نقش تعیین‌کننده داشته‌اند نیروهای جوان نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ و انقلاب داشته‌اند و آن فتح‌الفتوح جنگ را که حضرت امام(ره) فرمودند: همین جوان‌ها انجام دادند و امام(ره) می‌فرمودند: جوانان عامل اصلی پیروزی ما در جنگ هستند.
وی در ادامه عنوان کرد: بعدها مقام معظم رهبری بارها از همین فتح‌الفتوح انقلاب، در کلامشان استفاده کردند. این نیروی عظیم جوان پرانرژی انقلابی و مؤمن که در کشور ذخیره شده برای انقلاب و سرمایه مهمی است که تمام نقش‌آفرینی‌های اصلی به دست همین نیروهاست.
سردار جعفری با تأکید بر نقش مؤثر جوانان گفت: در جنگ، بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و ...همیشه همین جوان‌ها، مؤثر بودند. مهم‌ترین دورانی که شور و حال جوانی را دارد دوران دانشجویی است که در اختیار شما مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قرار دارد.
این فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: در تمامی عرصه‌ها و تهدیدهای اصلی علیه انقلاب، مردم به‌خصوص نسل جوان در حل بحران‌های بزرگ اجتماعی بیشترین نقش را ایفا کرده است. مقام معظم رهبری خواستار میدان‌ دادن به جوانان هستند و در 40 سال دوم انقلاب نقش دادن به جوانان بسیار تعیین‌کننده است. امید دادن به جوانان و میدان دادن به آنها کاری است که ما باید انجام دهیم.


سردار جعفری در ادامه خاطر نشان کرد: این نیروی جوان عظیمی که در کشور وجود دارد به نسبت جوانان و نیروهای داوطلب مردمی که در جبهه شرکت کردند بیشتر هستند. در زمان جنگ نیروهای داوطلب مردمی یک میلیون نفر نشدند. حدود ۸ صد هزار نفر بودند. اما اکنون تنها ۱۴ میلیون جمعیت تحصیل‌کرده دانشگاهی داریم.
این فرمانده سابق سپاه در خاتمه گفت: این نیروی بسیار عظیمی است که در فضای دانشگاه اوج فعالیت‌های جوانان است. اکثر نوابغ و شهدای جنگ کمتر از 30 سال سن داشتند. برای عبور از سختی‌ها باید به نیروی جوان اتکا کنیم و آموزش‌های تخصصی برای‌شان برگزار کنیم.
انتهای پیام/4122/۴۰۸۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته