توجه ویژه به علوم و فناوری نقشه راه پیشرفت کشور است
احسان علیبیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: نقشه راه پیشرفت، توسعه و موفقیت هر کشوری درگرو توجه ویژه به علوم و فناوری است،که میتواند منجر به ایجاد انگیزه، شورونشاط، احساس عزتنفس، روحیه جهادی و عزم راسخ در نسل جدید باشد.
وی ادامه داد: با نگاه اجمالی به بیانیه گام دوم انقلاب و محتوای روز ملی فناوری هستهای، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هستهای، فصلنامه آلفا که وابسته به انجمن علمی دانشجویان و دانشآموختگان پژوهشگاه علوم و فنون هستهای است، پنجمین نسخه از این فصلنامه را باهدف ترویج و توسعه صنعت هستهای در تمام ابعاد علوم پایه، مهندسی، پزشکی و کشاورزی منتشر کرد.
سردبیر نشریه آلفا با اشاره به اینکه آغاز سال ۹٨ مقارن با آغاز پنجاهسالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران شد، افزود: شایسته است در طلیعه این سال، که از سوی مقام معظم رهبری بهعنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شد، اشارهای بهروز غرورآفرینی و افتخار ملت همیشه درصحنه در علوم و فناوری هستهای داشته باشم.
علی بیگی ادامه داد: ازاینرو بر اساس چشمانداز کلان، فراگیر و در چارچوب راهبردهای ترسیمشده از سوی ریاست پژوهشگاه علوم و فنون هستهای، نشریه آلفا با حفظ نشاط و روحیه جهادی نیروی جوان سعی در ارائه ابعاد بهرهمندی کشور از برکات فناوری صلحآمیز هستهای را دارد. همت تمام اعضای این نشریه ایجاد بصیرت کافی از توانمندیهای این فناوری در تمام عرصهها است.
وی گفت: روز ملی فناوری هستهای بهعنوان یکی از ارکان اصلی دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره موردتوجه ویژه مردم و بهویژه رهبر فرزانه کشور بوده است، بهطوریکه در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به مردم ایران، بهطور خاص به گسترش و ترویج علوم و فنون هستهای با حمایت از نسل جوان و انقلابی، تحت عنوان مدیریت جهادی اشاره شد.
علیبیگی با بیان اینکه معرفی توانمندیهای فناوری هستهای در تمام زمینهها و ارائه ابعاد بهرهمندی کشور از برکات فناوری صلحآمیز هستهای است را جز اهداف این نشریه دانسته و اظهار کرد: آلفا یک نشریه دانشجویی است که مخاطبان اصلی آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشکدههای مهندسی هستهای و فیزیک هستند که با رویکرد بهبود آموزش و پژوهش مهندسی هستهای و فیزیک در بین مخاطبان فعالیت میکند.
وی ادامه داد: آنچه در آلفا چاپ میشود باید برای همه مخاطبان نشریه یا حداقل بخشی از آنها مناسب و مفید بوده و شامل مقالههای آموزشی که مباحث مطرحشده در منابع علمی را از زوایای دیگر بررسی میکنند و یا آنها را گسترش و تعمق میبخشند باشد. مقالههای آموزشی که بهقصد آشنایی با شاخههای مختلف مهندسی هستهای و برانگیختن انگیزه مخاطبان برای مطالعه بیشتر در آن زمینهها نوشته میشوند و مقالههایی که درباره تاریخ یا فرهنگ فیزیک و مهندسی هستهای تهیهشدهاند در این نشریه منتشر میشود.
سردبیر نشریه آلفا تصریح کرد: مطالب صنفی که مستقیماً به آموزش یا پژوهش مهندسی هستهای مربوط هستند و مصاحبه با اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و دانشجویان نمونه درزمینه مهندسی هستهای و فیزیک و همچنین مطالبی که به معرفی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مخاطبان نشریه درباره مهندسی هستهای میپردازند در حوزه فعالیتهای این نشریه قرار دارد.
انتهای پیام/4107/4108/
انتهای پیام/