دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بازدید معاونان دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد

حوزه سلامت دانشگاه آزاد قوچان نیازمند نگاه ویژه است/ ایجاد رشته‌های جدید در حوزه پزشکی

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این موضوع که توسعه پزشکی در کنار گسترش تحصیلات تکمیلی جزء اولویت‌ها و راهبردهای دانشگاه به شمار می‌آید، بیان کرد:‌ واحد قوچان پس از مشهد یکی از فعالترین واحدهای پررونق محسوب شده و باید نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت این واحد صورت بگیرد.
کد خبر : 37438

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدعلی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی از سایت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان و مجموعه امکانات و پتانسیل‌های موجود در این واحد بازدید به عمل آوردند.









ابطحی با تأکید بر این مطلب که باید مسئولان از وجود امکانات مناسب این واحد دانشگاهی مطلع شوند، گفت: دانشگاه آزاد قوچان پتانسیل ایجاد رشته‌های بسیاری در دکتری، تحصیلات تکمیلی و میان رشته‌ای را داراست



عسکری در حاشیه این بازدید در جمع دانشگاهیان اظهار کرد: ایجاد رشته‌های جدید در حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد قوچان می‌تواند همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شخصیت‌هایی همچون پروفسور حسین صادقی و دکتر علی اصغر بلوریان را برای ایجاد شرایط مناسب فراهم سازد.


سرپرست دانشگاه آزاد قوچان نیز گفت: این واحد دانشگاهی اکنون دارای بیش از 5 هزار دانشجو در 68 رشته تحصیلی بوده و در ترم جاری در سه رشته دکتری و شش رشته کارشناسی ارشد نیز دانشجوی جدید پذیرش خواهد کرد.



دکتر مهدی وطن پرست با بیان این موضوع که این واحد دارای 15 هزار مترمربع وسعت و 55 هزار مترمربع ساختمان آموزشی، خدماتی، رفاهی و ورزشی است، تصریح کرد: 107 عضو هیات علمی این دانشگاه از هرم علمی مناسبی برخوردارند به طوری که 60 نفر آنها دارای دکتری تخصصی و 27 نفر نیز در این مقطع دارای بورسیه هستند.








وطن پرست: 107 عضو هیات علمی این دانشگاه از هرم علمی مناسبی برخوردارند، به طوری که 60 نفر آنها دارای دکتری تخصصی و 27 نفر نیز در این مقطع دارای بورسیه هستند

وی با توجه به این که این دانشگاه پس از مشهد با امتیاز 1844.3 دارای بیشترین امتیاز در خراسان رضوی است، تأکید کرد: دانشجوی ارشد در مقایسه با دانشجوی کارشناسی از پایداری و درآمدزایی بیشتری برخوردار است که باید در این حوزه و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی تلاش بیشتری صورت بگیرد.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان این موضوع که دانشگاه آزاد قوچان دارای پتانسیل و امکانات خوبی است، تأکید کرد: می‌توان از پتانسیل‌های موجود این واحد برای تحقیقات کشوری، حوزه علوم پزشکی، برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های بین‌المللی و برون مرزی استفاده کرد.



ابطحی با تأکید بر این مطلب که باید مسئولان از وجود امکانات مناسب این واحد دانشگاهی مطلع شوند، گفت: دانشگاه آزاد قوچان پتانسیل ایجاد رشته‌های بسیاری در دکتری، تحصیلات تکمیلی و میان رشته‌ای را داراست.


وی افزود: هرکدام از فارغ‌التحصیلان دکتری می‌توانند یک مشکل از مشکلات جامعه را حل کنند بنابراین باید در برنامه‌های آتی کشور در رشته‌های این مقطع سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته