دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 12:14
معاون آموزش‌وپرورش:

سند تحول بر مهارت‌افزایی به جای حافظه‌محوری تاکید دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ موضوعی که سند تحول بنیادی دنبال می‌کند بحث مهارت‌افزایی در مدارس و جایگزینی آن با دروس حافظه‌محوری است.
کد خبر : 363541
2320833.jpg

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص بحث افزایش مهارت در دوران مدرسه گفت:‌ یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم بحث نبود مهارت حرفه‌ای و زیرساخت‌های اشتغال است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: یکی از برنامه‌هایی که سند تحول بنیادین آن را دنبال می‌کند این است که از بحث مهارت‌افزایی را در مدارس جایگزین دروسی کند که به حافظه متکی است.


وی به نقش خانواده‌ها در این تغییر رویکرد اشاره‌ کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم در این راه موفق شویم باید نگاه خانواده‌ها را تغییر دهیم. اگر خانواده‌ها به‌جای آنکه دانش‌آموزان را تشویق به تحصیل در رشته‌های نظری کنند آن‌ها را به سنت آموزش رشته‌های مهارتی سوق دهند این هدف محقق می‌شود.


کاظمی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی تلاش می‌کنند بحث مهارت‌آفرینی را گسترش دهند، ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم تا با برگزاری جشنواره‌های مختلف در کشور بحث مهارت‌افزایی را برای خانواده‌ها تبیین کنیم.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه افزود: این موضوع تنها کافی نیست و باید همه ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار آموزش‌وپرورش قرار گیرند تا بتوانیم تغییر نگرشی در خانواده‌ها ایجاد کنیم.


وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نیز باید در این میان همدوش آموزش‌وپرورش حرکت کنند، اظهار کرد:‌ بالا بردن عزت‌نفس دانش‌آموزان و توانمند کردن ارتباطات آن‌ها از جمله مسائلی است که خانواده‌ها می‌توانند در دانش‌آموزان تقویت کنند.


کاظمی گفت: افزایش توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان به‌اندازه بحث مهارت‌افزایی وجود دارد به همین دلیل طرح خوب زیستن دختران با همکاری حوزه امور بانوان در دست داریم که امیدواریم بتوانیم به زودیان را در مدارس اجرایی کنیم.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب