دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 16:32
یک فعال دانشجویی؛

پیگیری دغدغه دانشجویان اولویت اصلی شورای صنفی است

دبیر شورای صنفی دانشکده پرستاری حضرت زهرای آباده گفت: اردوی آموزشی از مرکز پژوهشی دانشگاه علوم‌پزشکی‌شیراز موجب تشویق و‌ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های پژوهشی شد.
کد خبر : 355455
1538918586-1524462886-back3.jpg

مهتاب آغاز در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص اقداماتی که در حوزه آموزشی دانشکده پرستاری حضرت زهرا(س) صورت گرفته است، افزود: با همکاری کمیته تحقیقات، اردوی آموزشی از مرکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد که بازخورد مثبتی دربین دانشجویان داشت و این امرباعث امیدواری شد تا دانشجویان به فعالیت‌های پژوهشی ترغیب شوند.


وی ادامه داد: شورای صنفی-دانشجویی رسمی‌ترین نهاد دانشگاهی است که بارأی مستقیم دانشجویان انتخاب می‌شود و بهترازهمه‌ی گروه‌های دیگر می‌تواند صدای رسای دانشجویان درحوزه‌های مشخص‌شده باشد و به دلیل این‌که شورای صنفی-دانشجویی منتخب مستقیم دانشجویان است اعتماد بیشتری به آن می‌شود. اعضای این شورا ازطرف اکثریت دانشجویان انتخاب‌شده و برای مسئولین نیز وجود این نهاد لازم و ضروری است تا به‌طور مستقیم با دانشجو در ارتباط باشند و پذیرش انتقادات وارده در امورات از طرف مسئولین در این صورت بهتر واقع می‌شود. هرتصمیمی که در شورای صنفی گرفته شده نتیجه‌ مطالبات خود دانشجویان است و به همین خاطر شورای صنفی-دانشجویی نهاد موثقی است که بتواند مطالبات دانشجویی را پیگیری کند.


این فعال دانشجویی مشکلات دانشکده پرستاری را عدم وجود سلف غذاخوری عنوان کرد و افزود: نبود سلف در دانشکده پرستاری حضرت الزهرای آباده باعث شده تا زمان دانشجو تلف شود. دانشجو مجبور است برای سرو غذا به خوابگاه برگردد و دانشجویان اغلب بعد از زمان غذا باید درکلاس درس حاضر شوند که این امر باعث می‌شود تا زمان را از دست بدهند.


وی گفت: موضوع ساخت سلف از طرف شورای صنفی دانشکده در حال پیگیری است که رئیس دانشکده آباده نیز برای تحقق این مورد بودجه‌ای را در نظر گرفته‌ است. در این خصوص نیز برخی اقدامات در جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر به دانشجو‌یان از طرف مسئولین دانشگاه انجام‌ گرفته که امیدواریم هرچه سریع‌ این نیاز مرتفع شده و ساخت سلف به‌زودی شروع شود.


این دانشجوی رشته پرستاری ادامه داد: دانشکده پرستاری در نظر دارد رشته مامایی را نیز به رشته‌های خود اضافه کند که این مورد نیز در دست پیگیری است به همین دلیل با اضافه شدن رشته جدید باید به فکر فضای مناسب  برای بهره‌مندی اساتید و دانشجویان نیز بود. در صورت لزوم این برنامه‌ها به شورای صنفی سال‌های آینده نیز منتقل خواهد شد.


آغاز گفت: موفقیت و رضایت‌مندی ازشورای صنفی را به معنای واقعی می‌توان به‌عنوان اتحاد بین اعضای شورا معنی کرد که با حفظ این اتحاد می‌توان بسیاری از مشکلات را حل‌وفصل کرد وعدم حفظ این اتحاد را نیز می‌توان اصلی‌ترین آفت شورای صنفی نامید. انتخاب اعضای شورای صنفی بر پایه رأی دانشجویان است به همین دلیل تصمیم‌گیری‌های شورای صنفی نیز باید با رأی‌گیری در بین اعضا شورای صنفی انجام شود و برای هر پروسه و تصمیمی که قرار است اتخاذ شود باید تمامی اعضای شورا در جریان باشند و اگر غیراز این باشد شورای صنفی-دانشجویی با مشکلات بزرگی روبرو خواهد شد.


دبیرشورای صنفی دانشکده پرستاری حضرت زهرای آباده تشریح کرد: اگر بتوان آئین‌نامه فعلی وزارت بهداشت را به نحو احسنت اجرا کرد؛ شورای صنفی-دانشجویی تاثیرات بیشتری خواهد داشت و این‌ به معنای بها بخشیدن به این نهاد است چراکه شورای صنفی مستقیماً مطالبه‌ صنفی دانشجویان را پیگیری می‌کنند.


 وی در پایان با اشاره به این که هیچ مسئول و نهادی بدون ایراد نیست، گفت: شورای صنفی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و ما در شورای صنفی دانشکده پرستاری ازهمه دانشجویان نظر‌سنجی گرفتیم و نظراتشان را درخصوص برنامه‌های شورای‌ صنفی قبلی جویا شدیم تا بتوانیم هرچه بهتر مشکلات را اولویت‌بندی کنیم و پیگیر دغدغه‌های اصلی دانشجویان باشیم.


 انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: صنفی دانشجویی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته