دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1397 - 17:20
شورای صنفی در تیررس دشمن؛

ورود به بدنه‌ دانشجویی از گزینه‌های روی میز دشمن است

یکی‌ از گزینه‌های روی‌ میز دشمن برای مقابله با انقلاب و ضربه زدن و تضعیف دوام 40 ساله آن، ورود به جریان دانشجویی ازجمله شوراهای صنفی دانشجویی در دانشگاه‌ است.
کد خبر : 353447
D1736605T13347477(web)(b).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از گزینه‌های روی میز دشمن برای مقابله با انقلاب و ضربه زدن و تضعیف دوام چهل‌ساله آن، ورود به جریان‌های دانشجویی ازجمله شوراهای صنفی ـ دانشجویی در دانشگاه‌ است. شورای صنفی-دانشجویی یک‌ نهاد مستقل بوده و با رأی مستقیم دانشجویان بدون دخالت گروه‌ها و نهاد‌های فعال دانشگاهی از بین دانشجویان انتخاب می‌شوند و بیش از هر گروه و نهاد دیگری در تیررس دشمن قرار دارند.


بعد از پیروزی مقتدرانه انقلاب مردمی جمهوری اسلامی، دشمنان داخلی و خارجی انقلاب در این 40 سال از تمام قوای خود برای تضعیف این حرکت دریغ نکرده و همواره شاهد وقوع برخی حوادث و جریانات حاشیه‌ساز در اقصی نکات کشور بودیم که امروز فضای دانشگاه یکی از پایگاه‌های مورد توجه دشمنان برای پیاده کردن سیاست‌هایی برعلیه انقلاب اسلامی است.


دانشگاه همواره در طی این 40 سال با ایثار و فداکاری پای این انقلاب ایستاده و دانشجو با حفظ و تقویت روحیه انقلابی برای همیشه جان‌فشانی کرده است. از آنجایی‌که دشمن می‌داند حیات انقلاب در بخش فرهنگی به انقلابی‌ بودن دانشگاه‌های ما بستگی دارد دقت خود را هر روز بیشتر و بیشتر کرده و تلاش می‌کند با ورود به بدنه‌ دانشگاهی قطار انقلاب را در فضای فرهنگی دانشگاه  متوقف نماید.


شورای صنفی در تیررس دشمن


شوراهای صنفی ـ دانشجویی به‌منظور تقویت حضور و مشارکت دانشجویان در برنامه‌ریزی و نظارت بر امور صنفی و رفاهی دانشگاه‌ها و پیگیری مشکلات دانشجویان در این حوزه پایه‌گذاری شد تا فرصتی برای ایجاد فضای همدلی و همکاری بین مسئولین و دانشجویان باشد.


شوراهای صنفی-دانشجویی با داشتن اختیارات کامل، مطالبه‌گر خواسته‌ها و نیازهای دانشجویان و برطرف‌کننده مشکلات آن‌ها هستند. در این میان شورای صنفی ـ دانشجویی دانشگاه‌های کشور، بیش از هر نهاد و گروه دیگری در دانشگاه مورد توجه هر چه بیشتر دشمنان قرار دارد.


برخی از این دسیسه‌ها در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌شده از طرف دست‌های پشت پرده خارج از کشور است که هم‌زمان با اعتراضات صنفی دانشگاه‌ها قوت می‌گیرد. دشمن در تلاش است با ورود به بدنه دانشگاه و به‌خصوص جهت ارتباط‌گیری با بدنه‌ مستقل و کاملاً دانشجویی دانشگاه نقشه‌های برنامه‌ریزی‌شده در این چندین دهه خود را پیاده کند.


دبیران شورای صنفی ـ دانشجویی اغلب دانشگاه‌ها در گفتگوهای خود با خبرنگاران این حوزه مدعی شده‌اند که در جریانات اعتراضات صنفی دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها اکثراً شاهد دخالت‌های بیرون از دانشگاه و همچنین پیام‌های دریافتی از خارج از کشور بوده‌اند، در مصاحبه‌های به‌عمل‌آمده از دبیران شورای صنفی ـ دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ کشور، قبل از شروع اعتراضات دانشجویی برای مسائل درون دانشگاه که همیشه بدون جانب‌داری سیاسی برگزار می‌شود، روشن است که عده‌ای با ارتباط‌گیری از خارج کشور با هدف اغتشاش و دشمنی با نظام و انقلاب در قالب اعتراضات صنفی به دانشجویانی که کاملاً دغدغه صنفی رفاهی دارد ملحق شده و فضا را متشنج می‌کنند.


هم‌زمان با اعتراضات صنفی دانشجویی در دانشگاه‌ها، شبکه‌های معاندی که توسط دشمن ایران و انقلاب از آن‌ها حمایت می‌کنند بر احساسات مخاطبان سوار شده و می‌تازند تا دروغ را در قالب حقیقت منعکس کنند.


با نزدیک شدن به 40 سالگی انقلاب فضای دانشگاهی باید بیش‌ازپیش خود را برای مواجهه با دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان انقلاب آمده کند، دانشگاه تنهاترین محل تمرکز تمامی دشمنان است چراکه قدرت انقلابی دانشجو در این 40 سال بر همگان روشن است.


شورای صنفی-دانشجویی که وظیفه پیگیری مسائل و مشکلات رفاهی، آموزشی دانشجویان را بر عهده دارد و در این شرایط اقتصادی که شاهد بروز مشکلات در حوزه‌ای رفاهی دانشجویان هستیم، دشمنان با برنامه‌ریزی برای ورود از این بخش در پی پیاده کردن اهداف از پیش تعیین‌شده خود هستند. دبیران شورای صنفی-دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی آنا مدعی شدند، دست‌های آلوده به ضدانقلابی‌هایی که از خارج کشور هدایت می‌شوند با ارسال پیام‌هایی در جهت تحریک برای تجمع سیاسی دانشجویان تلاش می‌کنند.


مسائل صنفی در دانشگاه‌های ‌ما ظرفیت بحران‌زایی دارد


علیرضا حاتمی، دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران دراین‌باره می‌گوید: در چند ماه اخیر که وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور کمی به‌هم‌ریخته است، هجمه‌های زیادی به شوراهای صنفی وارد آمد. در تلگرام شبکه‌هایی از خارج و داخل کشور که همه اعضای شوراهای صنفی را حتی با نام کوچک نیز می‌شناختند، خیلی صمیمی وارد شده و عنوان می‌کردند که مثلاً «همبستگی با هم داشته باشید، برای ایرانی آزاد»، «فضای دانشگاه‌ها و دانشجوها را از وضعیت کشور مطلع کنید»، «شما نماینده دانشجو هستید» «چرا در مورد فلان موضوع اقتصادی جهت‌گیری نمی‌کنید»، یا مثلاً از افراد سیاسی که بازداشت شده‌اند حمایت کنید.


 این فعال دانشجویی معتقد است، مسائل صنفی در دانشگاه‌های ‌ما ظرفیت بحران‌زایی دارد. فضای دانشگاه را مسائل سیاسی نمی‌تواند برهم زند. دانشجویان سر مسائل ایدئولوژیک یا فرهنگی باهم دعوا نمی‌کنند ولی سر مسائل صنفی‌شان مشکل‌دارند، که این مشکلات باعث تجمع می‌شود. شورای صنفی به این دلیل که با رأی دانشجویان انتخاب می‌شود؛ تنها، مسائل سوء مدیریتی و صنفی را پیگیری کرده و به مسائل سیاسی ورود نمی‌کنند، سعی دارند با تحریک و سوق دانشجویان به مسائل غیرمرتبط با دانشگاه فضا را برای دست یافتن به اهداف خودشان آماده کنند.


با وجود چنین مشکلاتی در دانشگاه‌ها نباید اجازه داد دشمنان، فضای دانشگاه را به بهانه‌‌ مشکلات صنفی آلوده کنند. شورای صنفی دانشجویی به نسبت اختیارات و وظایفی که دارد رابطه‌ مستقیمی با بدنه‌ دانشجویی دارد و ازاین‌رو دشمن در پی ورود به این شاخه است تا بتواند با بیمار کردن این تن درنهایت ضربه‌های مهلک خود را بر پیکره انقلاب وارد کند.


دشمن نگاه ویژه‌ای به دانشجویان و فضای دانشگاه دارد چراکه آینده هر کشوری در اختیار فضای علمی و متخصصان آن کشور است، با ناامیدی از راه‌های دیگری که در طول 40 سال طی کرده و به دربسته خورده است، امروزه با متشنج کردن فضای دانشگاه و دروغ‌پردازی‌ها و تحریک دانشجویان با استفاده از ابزارهای مختلف می‌خواهد به اهداف خود برسد.


انتهای پیام/4108/ 4007/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته