دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 09:09

گام‌های لرزان هند، در رقابت برترین‌ دانشگاه‌های آسیا

از بین دانشگاه‌های فنی هند، دانشگاه بنگلور بهترین شناخته شد. این در حالی است که این جایگاه سال قبل، از آن دانشگاه پنجاب بود.
کد خبر : 35122

به گزارش خبرنگار گروه دانشجویی حبرگزاری آنا، طبق رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن، تنها 9 دانشگاه فنی هند توانستند در فهرست 100 دانشگاه برتر آسیا قرار بگیرند، در حالی که این میزان سال قبل 10 دانشگاه بود.


دانشگاه «هند بنگلور» در صدر دانشگاه‌های هند، یعنی جایگاه 37‌ام فهرست رتبه‌بندی قرار گرفت، سپس دانشگاه پنجاب رتبه 38‌ام را به خود اختصاص داد، در حالی که سال قبل دانشگاه پنجاب در رتبه 37 و دانشگاه علوم بنگلور در رتبه 38 قرار داشتند.


5 موسسه فناوری هند از جمله موسسه رودکی، بمبئی، دهلی، کاراگپور و مدرس به طور مشترک در جایگاه 55‌ام قرار گرفتند، همچنین دانشگاه‌های مسلم و دانشگاه جواهر لعل نهرو به ترتیب در جایگاه‌ 90 و 96 لیست قرار گرفتند.


فیل بتی از نویسندگان رتبه‌بندی تایمز هایراجوکیشن معتقد است این موضوع باعث نگرانی است که هند نسبت به سال‌ قبل یک دانشگاه‌ کمتر در فهرست دارد. همچنین تعدادی از دانشگاه‌ها که به فهرست صدتایی راه پیدا کردند جایگاه پایین‌تری نسبت به سال قبل داشتند.


کشوری مانند هند با این میزان جمعیت و مهاجرانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید برای برنامه‌های آموزشی و تحقیقی بیشتر سرمایه‌گذاری کند و با سایر دانشگاه‌های جهان بیشتر در ارتباط باشد.


لاز جایگاه نخست این فهرست را دانشگاه توکیو ژاپن پر کرد و بعد از آن به ترتیب دانشگاه‌ ملی سنگاپور و دانشگاه هنگ‌کنگ در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


رتبه‌بندی‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه‌های چین و ژاپن گوی سبقت را از سایر دانشگاه‌های آسیا ربوده‌اند. البته در رتبه‌بندی امسال ژاپن تنها 19 دانشگاه در این فهرست 100 تایی داشت که این میزان در مقایسه با سال قبل (20 دانشگاه) و سال 2013 (22 دانشگاه) کاهش داشته است و از نظر کارشناسان تأمل‌برانگیز است و باید دنبال جست‌وجوی علت این نزول بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: رتبه‌بندی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب