طول جادههای اصلی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد که باید تمام دستاوردهای که در این مدت توسط مردم و نظام اسلامی محقق شده است، برای مردم ایران بازگو شود. به همین علت با توجه به بلوغ بیان برخی از نکات در تاریخ انقلاب اسلامی و مقایسه سالهای قبل دوران حکومت پهلوی با جمهوری اسلامی بسیار مهم است.
در دوران پهلوی دوم و آن همه تبلیغات که شاه برای کارهای خود انجام میداد، بیشتر روستاها و شهرهای کشور از نبود عدالت اقتصادی و راهسازی رنج میبرد. یکی از این مشکلات مربوط به شهرسازی و راهسازی در مسیر محورهای و جادههای کشور بود.
بر طبق آمار طول راههای روستای در ایران زمان حکومت پهلوی 26 هزار کیلومتر که بیشتر خاکی بود، تشکیل میشد، ولی بعد از انقلاب اسلامی و با حرکتهای جهادی که صورت گرفت، 200 هزار کیلومتر راه آسفالت در کشور ایجاد شد.
طول راههای روستایی 6 برابر شده است و نشان از کار بسیار بزرگی در زمینه محرومیتزدایی برای مناطق کم برخوردار کشور است. قبل از انقلاب اسلامی ایران در زمینه احداث جادههای اصلی وضعیت بسیار وخیم داشت.
طبق آماری که در وزارت راه و شهرسازی موجود است، ایران قبل از انقلاب اسلامی، 36 هزار کیلومتر جاده اصلی داشت و هماکنون در نظام جمهوری اسلامی 221 هزار کیلومتر راه جادهای در کشور ایجاد شده است.
انتهای پیام/4082/ 4122/
انتهای پیام/