دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلیلی در گفتگو با آنا:

جشنواره عمار ویترین نسل جوان فیلم‌سازان انقلاب اسلامی است

مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی عمار گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار، آینده و ویترین نسل جوان فیلم‌سازان انقلاب اسلامی است.
کد خبر : 348728
_L3H9290.jpg

وحید جلیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره جشنواره عمار اظهار کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار، آینده و ویترین نسل جوان فیلم‌سازان انقلاب اسلامی است و طبیعی است که بخشی از مخاطبانش را هم جوانان کشور از جمله دانشجویان که قشر نوجو و فرهیخته‌تری هستند، تشکیل دهند.


وی گفت: از همان ابتدای شکل‌گیری جشنواره عمار، چه در مبحث تولیدات عرضه شده به جشنواره مردمی و چه در حوزه‌های اکران‌‌کننده‌ها و همین‌طور مخاطبان، استقبال خوبی را از فضای دانشجویی در جشنواره عمار داشتیم.


مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی عمار ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید بخش مهمی از سامانه اکران عمار، دانشگاه‌ها هستند و ما در ده‌ها دانشگاه اکران‌‌کننده‌هایی داریم که فیلم‌های برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار را برای دانشجویان به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، بسیاری از فیلم‌هایی که در عمار شرکت می‌کنند، این ظرفیت و قابلیت را دارند که به «گفتگو» دامن بزنند و راجع به برخی مباحث، کارشناسان نظراتشان را بیان کنند؛ همین قابلیت درانداختن گفتگوهای تازه در فضاهای جوانانه و دانشجویی عامل جذابی برای آنها محسوب می‌شود.


جلیلی عنوان کرد: بخش مهمی از عمار اختصاص به فعالیت‌های دانشجویی دارد و در بحث نقد فضاهای دانشگاهی و دانشجویی فیلم‌های بسیار خوبی داشته‌ایم که بعضاً جایزه هم گرفته‌اند. از سوی دیگر همان‌طور که گفتم دبیرخانه عمار در بحث اکران‌های دانشجویی هم خیلی فعال بوده و اکران‌های زیادی در دانشگاه‌های مختلف داشته‌ایم.


وی درباره مهار ساخت فیلم‌های سخیف کمدی اظهار کرد: سخیف بودن فیلم ربطی به کمدی بودن آن ندارد. ممکن است فیلمی بسیار هم جدی باشد ولی در عین‌ حال فیلم سخیف و کم‌ ارزشی باشد. اتفاقاً حتماً باید در سبد سینمای ایران، بخش زیادی به سینمای کمدی و طنز اختصاص پیدا کند. ما طرفدار این هستیم که سینمای طنز و کمدی با آسیب‌شناسی خاص خودش در ایران قوت بگیرد.


مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی عمار درخصوص این‌که اگر فیلمی کمدی باشد، نباید از آن حمایت کرد، گفت:‌ این طور نیست؛ اتفاقاً ما دوستان‌مان را تشویق می‌کنیم که طنز را جدی بگیرند و حتی در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره عمار هم یک بخش را به طنز اختصاص دادیم. طنز مسئله مهمی است و تاکنون در آن حدی که ظرفیت داشته و نیاز جامعه ما بوده به آن پرداخته نشده است و جشنواره‌هایی مثل عمار باید تلاش کنند که جای خالی ژانر طنز فاخر و کمدی جذاب را در جامعه پر کنند.


نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از 9 دی آغاز و تا 20 دی ماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد. 


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره عمار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته