دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1397 - 12:05
وزیر آموزش‌وپرورش:

تعامل خانه و مدرسه شاهراه موفقیت دانش‌آموزان است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: همراهی و تعامل خانه و مدرسه شاهراه موفقیت در دانش‌آموزان است و نتیجه این عدم همراهی در دادگاه‌ها و در زندان‌ها مشاهده خواهد شد.
کد خبر : 348269
IMG_1919.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد بطحایی صبح امروز در نشست منتخبین شوراهای انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور گفت: بسیاری از نکاتی که نمایندگان انجمن دانش‌آموزی مطرح کردند حرف ما بود و در واقع محور و هدف وزارت آموزش‌وپرورش این تلاش‌ها و اقدامات است .


وی خاطرنشان کرد: در رویکرد نوین آموزش‌وپرورش دو شریک نام برده شده و هر دو سرمایه مشترکی را وسط قرار داده و هدف این دو شریک (آموزش‌وپرورش و خانواده)  افزایش و ارتقای این سرمایه (دانش‌آموز) است و اگر هرکدام از طرفین از این ماجرا کوتاهی کنند این سرمایه به نتیجه نخواهد رسید.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعامل مهمترین راه افزایش این سرمایه است ادامه داد: باید هر دو طرف با هم تصمیم بگیرند و این همان حلقه مفقوده آموزش‌و‌پرورش است زیرا هر دو شریک هرکدام کار خودشان را انجام می‌دهند.


بطحایی با تأکید بر اینکه نه مدرسه و نه خانواده به ماهیت این شراکت کاری ندارند خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی خانه و مدرسه اثرات تلاش یکدیگر را خراب می‌کنند و در واقع اتفاقی که باید رخ دهد نمی‌افتد.


وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که برخی از جوامع از ما موفق‌تر عمل می‌کنند همراهی الگوهای مدرسه و خانواده است. خانواده با یک الگو حرکت می‌کند و مدرسه هم همین‌طور ولی در اینجا چنین موردی کمتر مشاهده می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش تصحیح کرد: شرط اصلی موفقیت ما در مدارس همراهی خانه و مدرسه است. امکانات و شرایط مهم است اما تاثیرگذار نیست؛ ما یک خانواده هستیم که اگر توانستند در یک راستا قرار گیرند می توانند همه چیز را تغییر دهند. تعامل خانه و مدرسه شاهراه موفقیت در دانش‌آموزان است و نتیجه این عدم همراهی در دادگاه‌ها و در زندان‌ها مشاهده خواهد شد.


بطحایی با تأکید بر اینکه بچه‌ها و دانش‌آموزان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در خطر هستند، ادامه داد: تلاش شده در این برنامه واقعیت‌ها مطرح و مشکلات ریشه‌ای دنبال شود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش در مدارس باید صورت گیرد و مربیان باید بدانند که چه نشانه‌هایی در دانش‌آموز وجود دارد که نشان می‌دهد دانش‌آموز در مسیر اشتباه افتاده است.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب