دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

صنعت حمل‌ و‌ نقل هوایی نیازمند تغییر ساختار گسترده است

صنعت حمل و نقل هوایی در تمام کشورها یکی از مهم‌ترین صنایع محسوب می‌شود؛ اما در ایران این صنعت نیازمند تغییر ساختار گسترده است.
کد خبر : 343254

گروه اقتصادی خبرگزاری آنا- در همه کشورهای دنیا صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از اساسی‌ترین صنایع محسوب می‌شود به‌طوری که دولت‌ها برای حضور در مجامع مختلف جهانی و نشان دادن قدرت سیاسی و اقتصادی خود از صنعت حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یک نقطه قوت استفاده می‌کنند.


در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت حمل و نقل هوایی همواره در نوک پیکان تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داشته است اما نکته مهم اینجاست که این صنعت تا به امروز چقدر توانسته است در بخش‌های مختلف به تکنولوژی‌های روز برسد؟


به‌طور قطع بومی‌سازی و نگاه به تولید ملی همواره به‌عنوان یک رکن اساسی در صنایع مختلف کشور مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است اما پس از اجرای برجام شاهد باز شدن راه‌هایی برای خرید هواپیماهای نو و تازه نفس در صنعت هوایی کشور بودیم که تنها تا قبل از خروج آمریکا و اعمال مجدد تحریم‌های یک جانبه علیه ایران حدود 20 هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور اضافه شد.


در حقیقت نگاه مدیران صنعت حمل و نقل هوایی و دولت‌های مختلف به خارج از کشور موجب شده است تا از توانمندی‌های داخلی در صنعت هوایی غافل شویم و وقوع این اتفاق در ضعیف‌شدن صنعت حمل و نقل هوایی در دوران تحریم نقش موثری داشته است.


به جرأت می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که ورود هواپیما پس از اجرای برجام به کشور نه تنها یک موفقیت محسوب نمی‌شود بلکه وابستگی شدید صنعت حمل و نقل هوایی ایران را به خارج از کشور نشان می‌دهد.


علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سخنرانی اخیر خود با تأکید بر تغییر ساختارها در صنعت حمل و نقل هوایی کشور به این موضوع اشاره کرد: ورود هواپیماهای جدید به صنعت هوایی ایران موفقیت محسوب نمی‌شود، بلکه در صنعت هوایی زمانی به قله خواهیم رسید که بتوانیم ساختارهای اقتصادی و خدماتی صنایع هوایی کشور را تغییر دهیم که وقوع این اتفاق در گرو ایجاد زیرساخت‌های درست منطبق بر امکانات روز دنیاست.


انتهای پیام/4094/خ


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب