دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 16:27
روایتی از تلاش و پشتکار؛

کارآفرینی یک دانشجو/ ساکنان روستای «لپاسرک» رامسر شاغل شدند

دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: با احداث دهکده توریستی، باعث ایجاد اشتغال برای تمام ساکنان روستای لپاسرک شدم.
کد خبر : 331055
photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۴_۱۱-۰۳-۴۱.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رامسر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در راستای پرورش جوانان سخت‌کوش و موفق در عرصه‌های مختلف مهندسی و هنری با هدف ساختن کشوری آباد، همیشه محل ظهور و بروز جوانانی موفق و توانمند بوده که هرساله تعداد زیادی از این جوانان را به جامعه تحویل می‌دهد. حسن شعبانی نیز یکی از این جوانان توانا و سخت‌کوش این واحد دانشگاهی است.


دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رامسر اظهار کرد: در خانواده‌ای به دنیا آمدم که حرفه اصلی پدرم معماری ساختمان است. در واقع از دوران کودکی به ساخت کاردستی‌های کوچک علاقه‌مند بودم. پس از پایان تحصیل در هنرستان فنی صنایع چوب، معماری و جوشکاری به‌منظور کمک به امرار معاش خانواده و تأمین مخارج تحصیل خواهران و برادران خود در مقاطع دانشگاهی با ساخت یک فلوت طالشی (چون پدرم در آن زمان ساز نی و فلوت طالشی را به‌خوبی می‌نواخت) وارد این حرفه شدم.


روایت مسیر کارآفرینی


شعبانی افزود: از سال 1375 از باقیمانده حقوق دوران خدمت سربازی مقداری رنگ و قلم‌مو خریداری کردم که با استفاده از این ادوات بر روی باقیمانده چوب‌های ساحلی، برگ و سنگ، نقاشی‌های هنری مانند منظره و پرنده و به‌خصوص نقاشی هتل رامسر را می‌کشیدم. پس از مدتی به این باور رسیدم که می‌توانم کار خود را گسترش داده و با اجاره چند مغازه در نقاط مختلف شهر آثار هنری خود و خواهرانم را به فروش برسانم.


دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر اظهار کرد: در پاییز و زمستان اکثر وقت خود را برای ساخت تابلوهای چوبی و هنری در کارگاهی به ابعاد دو متر مربع در حیاط خانه پدری می‌گذراندم تا بتوانم محصولات کافی برای فروش در ایام عید و تعطیلات تابستان داشته باشم. نکته جالب‌توجه این است که در ایام تابستان در همان حیاط پدری حدود 20 هنرجو داشتم.


وی گفت: پس از آن، کار خود را با برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در داخل هتل رامسر، هتل کوثر، اردوگاه‌های فرهنگی و تفریحی، مجتمع گردشگری تله‌کابین، پلاژهای ساحلی و دانشگاه‌ها ادامه دادم و پس از کسب درآمد از فروش این محصولات توانستم برای خود مغازه‌ای در مرکز شهر رامسر خریداری کرده و آن را به یک آموزشگاه رایگان هنری برای علاقه‌مندان به هنر تبدیل کنم. حتی در سفرهای که به کشورهای ترکیه، دبی و تایلند داشتم، توانستم در بازارهای محلی با اجرای موسیقی محلی، صنایع‌دستی شهرستان رامسر را به معرض نمایش گذاشته و به فروش برسانم.


شعبانی افزود: در ادامه کار خود پس از کسب درآمدهای لازم با توجه به مهارت‌هایی که داشتم مانند نجاری، بنایی و جوشکاری بدون دریافت هیچ‌گونه وام و یا کمک نقدی از نهادی توانستم یک مجتمع توریستی به نام «دهکده توریستی آرام» با جاذبه‌های گردشگری باغ گل، باغ پرندگان، استخر و مرداب طبیعی، دشت اسب، جنگل 40 میلیون ساله و آلاچیق‌های چوبی احداث کنم. پس از احداث این دهکده توریستی حالا روستای لپاسرک به یک روستای گردشگری تبدیل‌شده و سالانه تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید و اقامت به آنجا سفر می‌کنند که این کار باعث ایجاد اشتغال برای تمام ساکنان آن روستا شده است.


معرفی محصولات


کارآفرین و دانشجوی رشته گرافیک اظهار کرد: از صنایع‌دستی شهرستان رامسر که توسط من و خواهرانم ساخته شده می‌توان تابلوهای نقاشی بر روی چوب‌های زائد، ساخت سازهای نی، فلوت و سوت بلبلی، عروسک‌های محلی، جاسوئیچی‌های چوبی با اسامی افراد، گردنبند و آویزهای چوبی و ساخت قایق‌های کوچک و ...را نام برد.


سایر فعالیت‌ها


شعبانی افزود: همان‌طور که قبلاً گفتم در فعالیت‌هایی مانند نجاری، بنایی، جوشکاری، باغبانی و آشپزی مهارت دارم و در زمینهٔ ورزشی هم توانسته‌ام در وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، جودو و شطرنج با شرکت در مسابقات استانی مدال طلا کسب کنم.


هدف آینده


وی اهداف خود را چنین تشریح کرد: تلاش بیشتر برای رسیدن به آنچه مردم شهرم  به آن نیاز دارند. تولید محصولاتی که بتواند به‌ سلامت جسم و روح هم‌وطنانم کمک کند. اشتغال‌زایی و حمایت از جوانان جویای کار و در کل خدمت به خلق از اهدافم است. البته یکی از آرزوهایم احداث یک باغ پرندگان بزرگ، ساخت کارگاه‌های صنایع‌دستی در کنار رستوران‌هایی با طبخ غذاهای محلی در «دهکده توریستی آرام» و تبدیل کردن آن به یک مرکز گردشگری بزرگ مانند هتل رامسر و یا مجمتع توریستی تله‌کابین است.


رمز موفقیت


دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر رمز موفقیت خود را اول توکل به خدا که مهم‌ترین عامل موفقیت است و پس از آن حمایت‌های بی‌دریغ همسر، پدر، مادر و خواهرانش که همیشه در این مسیر حامی و پشتیبان او بوده‌اند، دانست.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته