دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیأت علمی دانشگاه:

رسانه‌ها فرزندان را دچار چند‌فرهنگی کردند

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: ورود صنایع‌ رسانه‌ای، تربیت فرزندان را در اجتماعی شدن دچار چند‌فرهنگی کرد.
کد خبر : 327924
images.jpg

امیرعباس عبداللهی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، خانواده و جوانان در بحث اجتماعی شدن کودکان و نوجوانان اظهار کرد: والدین، پدربزرگ و مادر‌بزرگ مسئولیت تربیت و به نوعی اجتماعی کردن بچه‌ها را برعهده داشتند، ولی با ورود صنایع رسانه‌ای همچون رادیو و تلویزیون جهشی در جامعه ایجاد شد و این موضوع پارادوکسی را در اجتماعی‌ کردن بچه‌ها به‌وجود آورد.


وی تصریح کرد: این پارادوکس در فرآیند اجتماعی شدن باعث شد تا نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان کمرنگ شده و آن‌ها را دچار چندفرهنگی کند.


عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه افزود: متأسفانه بچه‌های ما میان سنت و مدرنیته گیر کرده‌اند و در سبک آموزشی جدید نقش والدین و مدرسه کمرنگ شده که این ناشی از ایجاد خلاء آموزشی و فرهنگی در شرایط جدید است.


این جامعه‌شناس با اشاره به این‌که این خلاء باعث سستی در باورهای مذهبی و فرهنگی ما شده، گفت:  تضعیف ایدئولوژی‌های مذهبی و گزاره‌های دینی خود به‌عنوان یکی از عوامل افزایش خشونت در خانواده، خودآزاری و دگرآزاری است.


عبداللهی افزود: در شرایط رشد و توسعه رسانه‌ها که در هر زمانی به فضای تعاملی خانواده‌ها نفوذ می‌کنند، فرهنگ‌ عمومی تضعیف شده و در آینده با تداوم این فرآیند، در آینده نه‌چندان دور دیگر چیزی به‌عنوان خانواده نخواهیم داشت.


این عضو هیأت علمی دانشگاه در پایان راه‌حل جلوگیری از این آسیب‌های اجتماعی را در تقویت مذهب و باورهای مذهبی دانست، زیرا این باورها جایگاه‌ها و نقش‌ نهادهای جامعه را به‌درستی تعریف کرده است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

برچسب ها: اجتماعی رسانه آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته