دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ضیائی‌پرور:

برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات کارشناسی‌شده بود ‌

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد گفت: بر اساس مطالعات و پژوهش‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم نمایشگاه مطبوعات برگزار نشود.
کد خبر : 327612
236428_3386692644_1000_667.jpg

حمید ضیائی‌پرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی آنا در خصوص پژوهش‌های تحقیقاتی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: این دفتر به تازگی پژوهشی را در خصوص آسیب‌شناسی نمایشگاه مطبوعات در قالب کتاب به انتشار رساند که در مباحث مفصلی استدلال کرد که نمایشگاه مطبوعات نباید برگزار شود، البته این کتاب پس از تصمیم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص لغو برگزاری نمایشگاه مطبوعات بود.


وی با بیان این‌که رسانه ابزاری است که محصول خود را عرضه می‌کند، افزود: فلسفه کار مطبوعات عرضه خود به جامعه است و کیوسک‌های مطبوعاتی نمایشگاه دائمی مطبوعات هستند. بنابراین نمایشگاه که خود رسانه‌ای برای عرضه محصولی است نباید عرضه‌کننده رسانه باشد.


مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نبود نمایشگاه مطبوعات به این معنی نیست که در هیچ کجای دنیا نمایشگاهی در حوزه رسانه برگزار نمی‌شود، بلکه به‌عنوان مثال هرساله نمایشگاه صنعت رسانه در هلند برگزار می‌شود که رویکرد آن صنعتی است ولی ما بیشتر جهت‌گیری محتوایی و فرهنگی داریم.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب