دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 11:29
سخنگوی تیم ملی دوومیدانی؛

فدراسیون هیچ مشکلی با حدادی ندارد

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: فدراسیون با حدادی هیچ مشکلی ندارد اما متأسفانه با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم شرایط را برای او فراهم کنیم.
کد خبر : 327377
baaee92e-e32e-43d8-9c15-cc7aa5386f07.jpeg

تیمور غیاثی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره آخرین شرایط احسان حدادی و صحبت‌هایش مبنی بر اینکه مشکلاتش با فدراسیون دو و میدانی برطرف نشده است گفت: ما هیچ مشکلی با احسان حدادی نداریم او یکی از قهرمانان به نام ایران است که در چند سال اخیر افتخارات زیادی کسب کرده است. او اسطوره دو و میدانی ایران است و به این راحتی او را کنار نمی‌گذاریم، اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی و مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر کل کشور شده است نمی‌توانیم شرایط را برای او مهیا کنیم.


وی ادامه داد: حدادی در چند سال اخیر با توجه به برنامه‌هایی که به فدراسیون ارائه کرده موفق بوده است، ما با مربی خارجی برای او موافق هستیم و هیچ مشکلی از این بابت نداریم، اما متأسفانه با کمبود بودجه مواجه هستیم و باید این موضوع را برطرف کنیم. ما به حدادی در دو و میدانی ایران احتیاج داریم و در تلاش هستیم تا در سال‌های پایانی از ورزش حرفه‌ای‌اش، در بهترین شرایط باشد.


سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی اعلام کرد: ما اگر در مورد حدادی کوتاهی کنیم مثل این است که در مورد مملکت خودمان کوتاهی کرده‌ایم، چرا که او قهرمان ایران است و افتخارات زیادی را در رقابت‌های بین‌المللی برای ما کسب کرده است. به همین منظور کیهانی رئیس فدراسیون از صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک وقت گرفته است تا به همراه من، حدادی و رئیس فدراسیون چند روز دیگر جلسه‌ای با رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشیم و در مورد وضعیت حدادی تصمیم‌گیری کنیم.


غیاثی در پاسخ به این سوال که فدراسیون با حضور حسین توکلی در کنار حدادی به عنوان مربی بدنسازی مخالفت کرده است، عنوان کرد: ما به حدادی اعلام کرده‌ایم وقتی که قرار است مربی خارجی برای او بگیریم مناسبتی ندارد که حسین توکلی در کنار او باشد و یک هزینه برای فدراسیون متحمل شویم، البته که توکلی از قهرمانان بزرگ ایران است و در این چند سال اخیر به حدادی کمک زیادی کرده است، اما با این حال اگر بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم حدادی با توکلی هم می‌تواند همکاری داشته باشد. البته در مورد ماساژور خارجی ما با حدادی مخالفت کردیم چرا که فدراسیون بر این عقیده است که از ماساژور داخلی خوب استفاده کنیم و نیازی نیست که ماهی سه چهار هزار دلار برای ماساژور خارجی هزینه کنیم. تنها موضوعی که ما با حدادی مخالفت کردیم همین بحث جذب ماساژور خارجی بود که آن هم به خاطر مشکلات مالی و ارزی مخالف آن بودیم.


وی در ادامه در خصوص جذب مربی خارجی برای تفتیان گفت: ما به تفتیان اعلام کردیم که بهتر است از مربیان داخلی استفاده کند متأسفانه مربی فرانسوی تفتیان در این مدتی که با او کار کرد نتیجه قابل قبولی نداشت به همین خاطر ما نظرمان بر این است که او با مربی خارجی کار کند. نقطه عطف هر ورزشکاری بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که متأسفانه تفتیان نتوانست در این رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشد. به هر حال ما تا قبل از بازی‌های آسیایی تمام تلاش خودمان را به کار گرفته‌ایم و برای اکثر ملی‌پوشان مربی خارجی گرفتیم، اما در شرایط فعلی وضعیت به‌گونه‌ای است که نمی‌توان مانند گذشته عمل کنیم. آنچه که از دست فدراسیون دو و میدانی برمی‌آمد در این چند سال اخیر برای ورزشکاران این رشته انجام داده‌ایم و از حالا به بعد اگر مشکل کمبود بودجه و منابع مالی برطرف شود باز هم همه کاری انجام خواهیم داد.


سخنگوی سازمان تیم‌های ملی در پاسخ به اینکه برای شروع تمرینات ورزشکاران زمان زیادی را از دست دادند عنوان کرد: زمان همیشه برای ورزش از دست می‌رود و اگر تمرینات را دیر شروع کنیم این اتفاق عواقب جبران‌ناپذیری دارد، ما تمام این مسائل را می‌دانیم ولی کاری از دستمان برنمی‌آید. رقابت‌های قهرمانی آسیا اوایل اردیبهشت در دوحه قطر برگزار می‌شود و از همین حالا ورزشکاران ما باید برای آن رقابت مهم خودشان را آماده کنند، اما متأسفانه به‌قدری شرایط سخت است که این روند به تأخیر افتاده است، البته ما در تلاش هستیم که اگر در خارج از کشور نمی‌توانیم برای ملی‌پوشان شرایط را فراهم کنیم حداقل اردوهای داخلی را در داخل ایران برگزار کنیم. خوشبختانه همه امکانات هم در اختیار داریم. پیست دو و میدانی، تنوع آب و هوایی همه برای ورزشکاران فراهم است. همانطور که گفتم فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما ما مقصر نیستیم. سجاد مرادی یکی از مربیان داخلی ما بود که در بازی‌های آسیایی جاکارتا هر دو شاگردش حسین کیهانی و امیر مرادی که هیچ‌کدام در خارج از کشور تمرین نکرده بودند توانستند به دو مدال طلا و نقره برسند و ما امکانات در داخل ایران داریم و امیدوارم از آنها به نحو احسن استفاده کنیم و شرایط دو و میدانی را بهبود ببخشیم.


غیاثی در پایان گفت: متأسفانه امسال شرایط کسب سهمیه المپیک و رقابت‌های جهانی تغییر کرده است و کار برای ورزشکاران ما خیلی سخت شده است. در مسابقات جهانی هم رکورد ورزشکار و هم تعداد رقابت‌هایی که شرکت می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است و به عنوان ملاک در نظر گرفته می‌شود. در واقع فدراسیون جهانی دو و میدانی، رقابت‌ها را سطح‌بندی کرده است به این معنی که مسابقات جهانی و دایموند لیگ در سطح A هستند و بقیه رقابت‌ها در سطح پایین‌تر قرار دارد. هر ورزشکار در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کند امتیاز و رتبه می‌گیرد و از طریق همان امتیازها وارد رنکینگ جهانی می‌شود. ورزشکار در هر مسابقه که شرکت کند و رتبه و امتیاز بگیرد، می‌تواند از این امتیاز برای بالا رفتن در رنکینگ استفاده کند و وارد رنکینگ شود.طبق اعلام فدراسیون جهانی در دوی سرعت 56 نفر و در پرتاب‌ها 32 نفر سهمیه المپیک می‌توانند کسب کنند. 


انتهای پیام/4051/4057/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
۰
حدادی دیگه شورشو دراورده
شروین اسبقیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
۰
باور نمی‌کنم. فدراسیون با حدادی مشکل دارد.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
۰
حدادی دوست داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
۰
حدادی از ورزشکاران قابل رشته دو و میدانی کشور هست براش آرزوی موفقیت میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
۰
حدادی واقعا حیفه / نگاه ما به ورزشکار حرفه ای نیست
هلدینگ شایسته