دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 10:27
اسحاقی:

نگاه نظام به فرهنگ، توسعه‌گرايانه است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را به فرهنگ، توسعه‌گرايانه دانست.
کد خبر : 327374
IMG_5098.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبيل، سیدناصر اسحاقی صبح امروز در نشست فرهنگی ظرفیت انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام با تبیین فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای فرهنگی در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: نگاه نظام به فرهنگ نگاه توسعه‌گرايانه است، در اول انقلاب نشریات از کیهان و اطلاعات و چند هفته‌نامه به  273  نشریه در سال 58 افزایش یافت که این تغییر، نشان‌دهنده توجه به بحث فرهنگی بوده است.


وی، هویت فرهنگی مستقل مبتنی بر آموزه‌های دینی و ایدئولوژیک با مشخصه الهی‌بودن، پایدار و مستمربودن و نوزایی و به‌روز بودن را از مشخصه‌های نظام دانست.


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: تأثیرات منطقه‌ای و جهانی فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در سه بخش هویت جهان اسلام، فرهنگ ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم و گفتمان عدالت و معنویات بوده است.


اسحاقی اظهار کرد: در طول تاریخ استراتژی ادیان بر تغییر استوار و تغییر در حوزه آموزه‌های اخلاقی، نرمش، ملایمت و همیشه برای راهنمایی و سعادت بشر بوده است.


وی افزود: پیشتر مدل موفق انقلاب سیاسی مدل مارکسیسمی بود در چنین وضعیتی ملتی پیدا شد که قدرت سومی را تعریف کرد كه هم به غرب و هم به شرق نه می‌گوید و انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی می‌کند.


اسحاقی مؤلفه‌های فرهنگ اسلامی، انقلابی را در سه گروه موضع‌داری، موضوع‌بانی و موضع‌زایی تعریف کرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته