دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1397 - 07:45

مدیر قانون‌‌گریزی که صندلی‌اش را رها نمی‌کند+ سند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی بعد ازگذشت 10 سال از بازنشستگی‌اش هنوز خود را بازنشسته نمی‌داند و با عدم پذیرش قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حاضر به کناره‌گیری نیست.
کد خبر : 318518

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان  اواخر شهریورماه امسال از سوی علی لاریجانی برای حسن روحانی رئیس جمهوری ارسال شد و رئیس جمهوری نیز برای اجرا، این قانون را به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.


براساس این قانون رؤسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس جمهور،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس جمهور  و مشمولان بندهای (د) و (ه) را که شامل استانداران و معاونان استانداران هم‌‌تراز سفرا و معاونان وزرا بازنشسته نباید در سازمان‌های دولتی فعالیت کنند و همچنین طبق این قانون، به‌کارگیری بازنشستگان، در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین به‌کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.


از زمان ابلاغ این قانون مدیران و مسئولان دستگاه‌هایی؛ مانند صندوق بازنشستگی، شهرداری تهران، صدا و سیما که شائبه بازنشستگی آنها مطرح بود در مصاحبه‌ها و مطالب مختلف خود را در شمول این قانون ندانستند به طوری که مدیرعامل صندوق بازنشستگی و شهردار تهران مدعی شدند که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده‌اند.


براساس مستندات فیش حقوقی جمشید تقی‌زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی از اول شهریور ماه 1358 استخدام شده و در 20 فرودین ماه 87 همزمان با رئیس جمهوری محمود احمدی‌نژاد بازنشسته شده بود این در حالیست که محمدرضا افشار سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگی رئیسش را رد کرده و مدعی شده چند سالی تا بازنشستگی تقی‌زاده باقی مانده است و مدیرعامل صندوق بازنشستگی هنوز جزو مدیران بازنشسته محسوب نمی‌شود.


فیش حقوقی


این مدیرعامل 61 ساله صندوق بازنشستگی کشوری که باید ظرف دو ماه از ابلاغ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان  از پست سازمانی خود در دستگاه دولتی خداحافظی کند هنوز هم در این سمت محکم و استوار به کار خود ادامه می‌دهد و علی‌رغم گذشت 10 سال از دوره بازنشستگی به هیچ‌وجه حاضر به پذیرش خانه‌نشینی نیست.


شنیده‌ها حاکی از آن است که این مدیر بازنشسته با توجه به نگرانی از اجرای قانون و برکناری از سمتش در ماه‌ اخیر سفرهای متعددی به استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز داشته و در نظر دارد رای مردم را برای کاندیداتوری خود در مجلس شورای اسلامی بدست آورده و پس از آن از دولت خارج شود.


تقی‌زاده همواره در تمام سخنرانی‌ها و جلسات خود موضوع کم بودن بیمه بازنشستگان را مطرح کرده و بدون توجه به بحران صندوق‌های بازنشستگی به جای آرامش دادن به بازنشستگان همواره موجبات نگرانی،‌ تشویش و نارضایتی این قشر آسیب پذیر را فراهم کرده است.


این مدیربازنشسته دی ماه سال گذشته از سوی علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به  عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب  شده بود البته او در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز ریاست هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری را برعهده داشت.


تقی‌زاده با داشتن مدرک تحصیلی دکتری مدیریت و برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت و همچنین کارشناسی عمران و حقوق پیش از این رئیس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بوده و در سوابق مدیریتی تقی‌زاده می‌توان به مدیرعامل شرکت‌های نوسازی و ساختمان ایران، عمران و بهسازی شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور، شهردار تبریز، تراکتورسازی تاجیکستان، آلومینیوم دورال، معاون سازمان تربیت بدنی، مدیرکل تربیت بدنی استان‌های تهران و آذربایجان شرقی، رئیس فدراسیون‌های ورزشی همچون ژیمناستیک، بولینگ و بیلیارد، ورزش‌های همگانی، وزنه برداری و والیبال اشاره کرد.


به نظر می‌رسد برخی مسئولان بازنشسته کشور نمی‌خواهند به سادگی  از میز و صندلی سازمانی دل کنده و از سازمان متبوع بروند و با لابی با سایر نمایندگان دولت و مسئولان و در برخی موارد پرداخت مبالغی سعی در پاک کردن سوابق بازنشستگی خود دارند، باتوجه به اینکه حدود 1700 مقام دولتی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌شوند نقش مؤثر و مهم دستگاه‌های نظارتی و قضائی در معرفی و برکناری این مدیران بیش از پیش احساس می‌شود.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
۰
خخخخخخخخخ
این بابا شد معاون وزیر ورزش و جوانان
دوستدار اعزائیل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
۰
انقلاب ما باعث شد گروهی از سرمایه داران فامیلی از این مملکت به آمریکا و اروپا کوچ کنند و بجای آن هزارفامیل به پستهای مختلف دست درازی کنند که بازنشستگی و قوانین حریفشان نیست و فقط حضرت اعزائیل بایدجان این سالخوردگان مقام و پول پرست را بگیرد حیف وقت و زمانی و سرمایه ای صرف این افراد می گردد
هلدینگ شایسته