تیمهای پذیرفتهشده در مرکز رشد فناوری نخبگان وارد مرحله استقرار شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی تیمهای جدید پذیرفتهشده در این مرکز را وارد مرحله استقرار در فضای کاری مشترک (Co-working Space) کرد.
در دوره فضای مشترک، مرکز رشد علاوه بر اینکه به تیمها در خصوص پذیرششان در مرکز و حل برخی از مشکلاتشان کمک میکند، مهارتهایی در خصوص تجاریسازی طرحهایشان نیز به آنها آموزش و انتقال داده میشود.
این دوره شامل برنامههای گوناگون گروهی شامل چندین کارگاه آموزشی و بازدید از شرکتهای موفق است و به مدت ۲ ماه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار میشود.
این دوره، چهارمین چرخه ایست که این برنامه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار میشود. بازخورد دریافتی ما از دورههای همکاری که درگذشته برگزارشده، مثبت بوده است.
به همین دلیل امسال با فراخوانهایی که در شبکههای اجتماعی و سایتها دادهشده است ۳۰ تیم یا شرکت شرایط اولیه حضور در این دوره و برنامه را احراز کردند.
این برنامه دستاوردهایی همچون افزایش مهارتها و ارتقای سطح پذیرش تیمها را به همراه داشته است و در طی این دورهها، مهارتهای ارتباطگیری میان تیمهای عضو و مرکز رشد بیشتر شد.
دوره برنامهریزی برای کسبوکار را برای شرکتها در نظر گرفتهشده است که برنامهریزی را با استفاده از نرمافزارها انجام میدهند.
از این به بعد هر هفته و هرروز مرکز رشد فناوری نخبگان کنارشان است تا اینکه نقشه راه مناسبی را تهیه ببینند. این مرکز همچنین به تیمها فنهایی برای جذب هدفمند، مشارکت افراد تیم، کار تیمی آموزش میدهد.
در دوره مدل تجاری به شرکتهای فناوری در خصوص روندهای فناوری و هوشمند سازی کسبوکار، انتخاب فناوری و مسیر مناسب، آموزشهایی داده میشود.
یکی از مهارتهایی که در این دوره آموزش داده میشود نحوه ارائه یا (Pitch) است که تیمها با استفاده از این مهارت افراد میتوانند به ارائه کوتاه و کاملی از تیم و هدفهایشان بپردازند.
همچنین بر روی مدل تجاری نیز کار میشود که درنتیجه آن، تیمها میتوانند به شناخت بهتری از شرکت و کسبوکارهای خود دست یابند.
درنهایت در روز پایانی (selection day) یک معارفه صورت میگیرد تا نتیجه فعالیتی که در این دوره انجامشده به نمایش گذاشته شود.
در این دوره به تیمها، آموزش داده میشود که در یک اتاق فکر بزرگ با یکدیگر کار کنند و مشکل یک تیم مشکل همه میشود.
تمام تیمها به هم کمک میکنند و یک طوفان فکری و پرتاب ایده و راهحل به وجود میآید. این شرکتها به مرحلهای میرسند که بتوانند مسائل و مشکلاتشان را در کنار هم حل کنند و کار تیمی بهتری بین شرکتها شکل میگیرد.
در سال 95 که اولین دوره فضای کاری مشترک برگزار شد این مرکز به هدفهای خود رسید و در آن دوره توانست مشارکت افراد در حل مشکلات را بالا ببرد. همچنین با اقدامی که صورت گرفت افراد شناخت خوبی از طرح و تیمشان پیدا کردند و بهتر در خصوص ادامه یا توقف فعالیتشان تصمیم گرفتند.
انتهای پیام/4084
انتهای پیام/