دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1397 - 05:57
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با آنا:

سند راهبردی بافت تاریخی هنوز مسیر تصویب را طی نکرده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید در سال دوم فعالیت شورا توجه ویژه‌ای به منطقه 12 داشته باشیم، گفت: سند راهبردی بافت تاریخی که با مصوبه شورای شهر تهیه شده، هنوز مسیر تصویب را طی نکرده است.
کد خبر : 310903

علی اعطا در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به برخی از طرح‌هایی که در منطقه 12 اجرایی شده و نیمه‌کاره مانده و بافت‌های این منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: این منطقه دارای شرایط ویژه و خاصی است؛ به‌طوری‌که در این منطقه، بافت تاریخی و بافت فرسوده، دارای هم‌پوشانی زیادی است.


وی با بیان اینکه در مورد بافت تاریخی این منطقه یکسری از ملاحظات باید مدنظر گرفته شود، تصریح کرد: مسلماً هیچ‌ کارشناسی تأیید نمی‌کند که در بافت تاریخی تجمیع صورت گیرد اما در بافت فرسوده اگر تجمیع صورت نگیرد، هیچ توسعه‌ای هم اتفاق نمی‌افتد.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این دست از مسائل باعث شده تا وضعیت منطقه 12 ویژه شود، اضافه کرد: از طرفی دیگر در این منطقه برخی از آسیب‌های اجتماعی جدی وجود دارد؛ طی سال‌های اخیر به این منطقه بسیار توجه شده است و برخی از اقدامات انجام‌شده بسیار مفید بود.


اعطا با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و همچنین شهرداری منطقه 12 زیر نظر اداره بافت تاریخی به این منطقه توجه ویژه‌ای دارند، گفت: یکی از مشکلات این منطقه این است که برخی از بخش‌ها به اصطلاح فریز شده است و اقدامات و فعالیت‌های بیشتری را می‌طلبد.


وی با بیان اینکه در فعالیت‌های سال دوم شورای شهر تهران باید توجه بیشتری نسبت به این منطقه داشته باشیم، عنوان کرد: در شورای شهر تهران مواردی در دستور کار است که در سال اول فرصت رسیدگی به آن را نداشتیم اما در سال دوم کارکرد خود باید حتماً به آنها بپردازیم. به عنوان مثال سند راهبردی بافت تاریخی که با مصوبه شورای شهر تهیه شده مسیر تصویب را هنوز طی نکرده است. اگر این کار انجام شود مقداری از مسائل مربوط به بافت تاریخی حل و فصل خواهد شد. در این سند راهبردی موضوع فرابخشی در نظر گرفته شده و در واقع وظیفه هر یک از ارگان‌ها مشخص شده است.


اعطا با بیان اینکه مسائل مرتبط به بافت تاریخی امروزه به یک خواسته اجتماعی تبدیل شده است، اضافه کرد: به همین دلیل همه دستگاه‌ها تمایل دارند که نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند زیرا اگر مسائل مرتبط با آن را دنبال نکنند خودشان زیر سؤال می‌روند. اگر شهرداری در این حوزه فعال‌تر شود و دستگاه‌های مختلف را پای کار بیاورد، می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.


انتهای پیام/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته