دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1397 - 03:31
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران خبرداد:

وجود ۲۵ هزار انشعاب غیر مجاز در کاربری‌های مختلف آب

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: ۲۳۰ روستا تحت پوشش مجتمع‌های آب‌رسانی قرار دارد که بالغ بر۶۰ درصد کل روستا‌های استان تهران است.
کد خبر : 310787

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا پوررجب در نشست خبری صبح روز چهارشنبه با بیان اینکه جمعیت روستاها و شهرستان‌های استان تهران بالغ بر ۸۱۶ هزار نفر است که از این جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه و آب و فاضلاب هستند.


وی افزود: پر جمعیت‌ترین روستا‌های کشور در استان تهران متمرکز شده‌اند به طوری که بالغ بر ۱۶ شهرستان در استان تهران و ۴۱۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان تهران قرار دارند.


مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۶۶ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب فرسوده است عنوان کرد: این رقم نشان می‌دهد ۱۲ درصد از شبکه آب و فاضلاب فرسوده هستند.


پوررجب در گوشه‌‌ای از صحبت‌های خود به تعداد انشعابات غیرمجاز در روستاها اشاره کرد و گفت: از ۱۶۰ هزار انشعاب آب در ۴۱۲ روستا بالغ بر ۲۵ هزار انشعاب غیرمجاز در کاربری‌های خانگی، ویلایی، صنایع و زمین‌های کشاورزی وجود دارد.


وی افزود: برای رفع این مشکل حدود ۱۵ دیزل ژنراتور وارد مدار شد و حدود ۲۰ درصد از روستاها هنوز با این مشکل روبرو هستند.


پوررجب با اشاره به اینکه در سال جاری روستاهای استان تهران با کمترین چالش روبرو بودند اظهار کرد: این مشکل در بیشتر روستاهای ملارد، پیشوا و رباط کریم رخ داده است.


وی افزود: در حال حاضر در استان تهران ۴۱۲ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران قرار دارند که بیش از ۹۲ درصد را شامل می‌شود و برای جمعیتی بیش از ۸۱۶ نفر از طریق ۴۳۰ منبع آب با دبی 3 هزار لیتر بر ثانیه بعد از طی هزار و ۱۵۳ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۳۲۶ کیلومتر شبکه توزیع به مشترکین می‌رسد.


پوررجب تعداد مجتمع‌های آبرسانی را ۲۶ مجتمع اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۲۳۰ روستا تحت پوشش این مجتمع‌ها هستند و جمعیتی بیش از ۵۷۶ هزار نفر تحت پوشش خود قرار داده است.


مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نسبت به تکمیل ۱۲ مجتمع آبرسانی اقدام شده خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۶ روستا با جمعیتی حدود ۱۶۰ هزار نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و اعتبار هزینه شده حدود ۲۱۸ میلیارد ریال بوده است.


وی تصریح کرد: در سال ۹۷ طی برنامه‌ریزی انجام شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد ریال ۶۳ روستا با جمعیتی بیش از ۱۶۵ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: آب تهران فاضلاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته