دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 16:33
وزیر پیشین پست و تلگراف در گفتگو با آنا:

جلب اعتماد عمومی با عمل صالح ممکن است/ ضعف دولت در استفاده از استعدادهای انقلابی

وزیر پیشین پست و تلگراف با بیان اینکه استعداد و قدرت سیاسی ایران، هیچ رقیبی در منطقه ندارد، گفت: در مدیریت و توانایی استفاده از این استعداد وسیع سیاسی و انقلابی ضعف‌ مشاهده می‌شود.
کد خبر : 310272

سیدمحمد غرضی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در رابطه با چگونگی مدیریت دولت در سامان دادن به آرایش جنگ اقتصادی، گفت: باید در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستادها با یکدیگر هماهنگ و منسجم شوند تا کشور دچار درگیری‌های بروکراتیک نشود.


وی ادامه داد: مجموعه ستادها باید بتوانند رضایت اجتماعی را به‌ دست آورند و اگر نتوانند عقبه‌های اجتماعی را آرام کنند، اتحاد ستادها مفید نخواهد بود.


دولت منافع عام را بر منافع خاص ترجیح دهد


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه صاحبان قدرت و احزاب سیاسی باید در جامعه رضایت عام را بر رضایت خاص ترجیح دهند، تصریح کرد: اتحاد میان صاحبان قدرت، کفایت امور را نمی‌کند؛ لذا باید به‌سمت رضایت مردم حرکت کرد.


غرضی با بیان خاطره‌ای ادامه داد: روزهای اخیر در محفلی شرکت کرده بودم که یکی از شرکت‌کنندگان دست خود را روی پیشانی‌اش کشید و گفت خجالت می‌کشیم از اینکه مردم ترکیه با دولت لائیک از درخواست رجب‌ طیب اردوغان مبنی بر عرضه طلا و ارز به بازار حمایت کردند و صف‌های طولانی برای حمایت از پول ملی‌شان شکل دادند؛‌ در حالی که مردم ما عکس این را عمل کردند.


وزیر پیشین پست و تلگراف با بیان اینکه توان انسجام اجتماعی‌ ایران به‌مراتب از ترکیه بیشتر است، گفت: اخبار کودتا و جنگ داخلی از این کشور منتشر می‌شود، در صورتی که جامعه ایران از استواری و انسجام برخوردار است.


سیاست‌مداران کاری نکنند که هرچه می‌گویند، مردم عکس آن عمل کنند


این فعال سیاسی بر نفوذ کلامی و رفتاری سیاست‌مداران صالح در میان مردم تأکید کرد و گفت: مجموعه سیاست‌مداران، صاحبان قدرت، سران احزاب، دولت، مجلس و قوه‌ قضائیه باید راهکاری را پیدا کنند که حرف آن‌ها در مردم نفوذ کند؛ نه اینکه هرچه آن‌ها می‌گویند مردم عکس آن‌را انجام دهند.


غرضی ادامه داد: اتحاد مردم با شعار، تیترهای روزنامه‌ای و سایتی صورت نمی‌گیرد و تشویق مردم به یاری دولت نیازمند عمل صالح است؛ بنابراین مردم تضاد عمل و سخن افراد را می‌بینند و نسبت به آن تأمل می‌کنند.


وی همراه کردن دل مردم با دولت را از ضرورت‌های آرایش جنگ اقتصادی دانست و اظهار کرد: اگر مسئولان می‌خواهند دل مردم را به‌دست آورند باید منافع عمومی را مورد توجه قرار دهند، اما با اقدام‌هایی که تا امروز صورت گرفته، عکس آن نتیجه داده است.


دولت در پاسخگویی به شبهه‌ها عاجز است


وزیر پیشین پست و تلگراف افزود: کارهای اداری، کارهای ستادی، نحوه تعیین نرخ ارز، تخصیص کوپن به مردم، تحمیل تورم به جامعه، اختصاص دلار 4200 تومانی به بخش‌های نامعلوم همه آن‌ها ترجیح منافع خاص به منافع عام است. مردم به‌راحتی این مطلب را درک می‌کنند و هرگاه دولت بودجه‌ای را تصویب می‌کند، برای یک عده خاص امتیازی را در پی دارد و هرچه‌قدر که می‌گذرد مردم تصور می‌کنند که این امتیازها مختص یک گروه خاص است که قدرت سیاسی را در اختیار دارد و متأسفانه دولت در رفع این شبهه و پاسخگویی به پرسش‌های مردم عاجز است.


وی ادامه داد: در ابتدای دولت روحانی، 600 میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شد اما یک‌دفعه در سطح کشور و ستادها این شایعه ایجاد شد که این میزان بودجه به افرادی داده شده که از نزدیکان دولت است و همین شایعه منجر به ایجاد اعتراض‌ها در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و بعد متوجه شدم تمام کسانی‌که مدعی تجارت هستند با یکدیگر به توافق رسید‌ه‌اند تا این بودجه را میان خود تقسیم کنند.


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: درآمد دولت متعلق به کل جامعه است و اگر دولت آن‌ را بین گروه‌های صاحب امتیاز تقسیم کند، شکست می‌خورد و خداوند هرگز امتیازطلبان را بر فقرا ترجیح نمی‌دهد.


این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: با این شیوه نمی‌توان کشور را اداره کرد و هرچند مردم ایران، نظام و انقلاب‌ خود را دوست دارند و استعداد و قدرت سیاسی ایران، هیچ رقیبی در منطقه ندارد، اما در مدیریت و توانایی استفاده از این استعداد وسیع سیاسی و انقلابی ضعف‌ مشاهده می‌شود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته