دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 11:52
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست واحد صفادشت:

درباره طرح نحوه اعتراض کارکنان و مستخدمان دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد اسلامی روشنگری کردیم/ تاکنون 50 نماینده امضای خود را پس گرفته‌اند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از مطرح شدن طرحی با عنوان نحوه اعتراض کارکنان و مستخدمان دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد اسلامی بر امور استخدامی سعی کردیم برای نمایندگان محترم روشنگری کنیم بر همین اساس قانون را بیان کردیم که تاکنون بیش از 50 نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند.
کد خبر : 30968

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام علی عسگری در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت، به دعوت اینستاگرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دکتر میرزاده فراخوانی در اینستاگرام داشته است که کاربران بسیاری به آن پاسخ داده‌اند. دکتر میرزاده در این فراخوان از مخاطبان خود خواسته تا استادان متعهد، پاکدامن، درستکار، دلسوز و کار آشنا که اهل دغلبازى و سیاسى کارى و بده بستان‌هاى رایج نباشند -که کم هم نیستند- را معرفی کنند تا در سطوح مختلف از خدماتشان استفاده شود.


وی افزود: سرپرست جدید واحد صفادشت هم از افرادی است که با رعایت ضوابط و گذراندن مراحل مختلف و بررسی‌های همه‌جانبه به این سمت رسیده است.


اکنون در دانشگاه ها وظیفه داریم که کارآفرین و ماموریت محور باشیم
عسکری ادامه داد: در گذشته عمدتا در دانشگاه‌ها، آموزش برای آموزش مدنظر بوده است. خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برابر با همه دانشگاه‌ها فارغ التحصیل به جامعه تقدیم کرده است و در این راه موفق بوده است، اما راهبردها و وضع کنونی برای ما شرایط دیگری را ایجاد می کند.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاداسلامی در ادامه به سند ابلاغی سیاست‌های کلی علم و فناوری و منویات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: امروز در دانشگاه‌ها وظیفه داریم که کارآفرین و ماموریت‌محور باشیم. مقام معظم رهبری هم در سند علم و فناوری و هم در دیدار اخیر خود با استادان دانشگاه ها اعلام کردند «توسعه تحصیلات تکمیلی از مزیت های نظام است». طبق تاکید رهبری تا پایان سند چشم‌انداز 20 ساله، 50 درصد از تولید ناخالص ملی باید از اقتصاد دانش بنیان تامین شود.
دانشگاه آزاد مصداق اصل 44 قانون اساسی است
علی عسگری افزود: اوایل انقلاب مدل اقتصاد کشور به صورت بسته دولتی بود، اما در همان ایام رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید داشتند بر اساس اصل 44 قانون اساسی اقتصاد کشور باید ترکیبی باشد و بر همان اساس دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر بخش خصوصی و غیردولتی تاسیس شد.
وی در ادامه گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حمایت امام(ره) و بر اساس اصل 44، دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کرد که امروز این مجموعه علمی، بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شده است و بیش از 50 درصد از آموزش عالی به خصوص در بحث تحصیلات تکمیلی را بر عهده دارد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه خوشبختانه تاکید مقام معظم رهبری بر تحصیلات تکمیلی است، گفت: همچنین رئیس‌جمهور در بازدیدی که از دانشگاه آزاداسلامی داشت از توسعه تحصیلات تکمیلی استقبال کرد.


وی به حمایت 200 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در نامه‌ای به دلیل توسعه تحصیلات تکمیلی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرده است.


دانشگاه‌های بزرگ و اثرگذار، دانشگاه‌های غیردولتی هستند
او در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد و ادامه داد: طرح یکسان‌سازی آزمایشگاه ها در سراسر کشور، توسعه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان که نشانگر آینده روشنی برای دانشگاه آزاد است از جمله این فعالیت‌هاست.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ و اثرگذار، دانشگاه‌های غیردولتی هستند، گفت: بنابراین ضرورت می‌بینیم تا نمایندگان مجلس از این اقدامات دانشگاه آزاداسلامی حمایت کنند.
عسکری ادامه داد: موضوعی که اخیرا سعی شده نسبت به آن با سیاسی‌کاری برخورد شود بحث شهریه است. این در حالی است که شهریه متغیر دانشجویان فعلی ما 15 درصد افزایش داشته است و دانشگاه‌های دیگر 20 درصد افزایش داشته‌اند که این موضوع با سکوت رسانه‌ای همراه بوده است.
او در ادامه به طرح برخی از نمایندگان مجلس با عنوان نحوه اعتراض کارکنان و مستخدمان دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد اسلامی بر امور استخدامی اشاره کرد و افزود: در هیچ نهادی مانند دانشگاه آزاد اشتغال پایدار وجود ندارد. در دانشگاه آزاد هر سال 5 هزار عضو هیات علمی جذب می شود.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح دعوا حتی در دانشگاه‌های دولتی نمی‌تواند در دیوان عالی مطرح شود و خلاف آیین‌نامه است. در خود دانشگاه‌ها سازوکار حل این‌گونه اختلافات دیده شده است.
وی در پایان افزود: پس از این طرح سعی کردیم برای نمایندگان محترم روشنگری انجام دهیم. بر همین اساس مواردی را مطرح کردیم که پس از آن بیش از 50 نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته