دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1394 - 12:24
در واکنش به خواسته برخی نمایندگان برای بررسی برجام در مجلس

صالحی: برجام معاهده نیست که در مجلس به تصویب برسد/ متولی مسائل برجام و حتی ترجمه آن وزارت امور خارجه است

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به درخواست تصویب برجام در مجلس به عنوان یک موافقتنامه بین‌المللی، گفت: این متن هنوز موافقت‌نامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، بلکه برنامه جامع اقدام مشترک است.
کد خبر : 30623

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگویی با اشاره به ارائه متن دوم ترجمه برجام به مجلس و انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ترجمه نخست این متن، گفت: متن برجام به چند بخش تقسیم شد و هر یک از دستگاه‌های متولی وظیفه ترجمه آن را برعهده گرفتند، به طوری مثال سازمان انرژی اتمی بخش‌های فنی و وزارت امور خارجه بخش‌های حقوقی مربوطه به برجام را ترجمه کردند.


وی با اعلام اینکه «متولی مسائل مربوط به برجام و حتی ترجمه آن وزارت امور خارجه است»، افزود: کارشناسان سازمان انرژی اتمی در چند وقت اخیر تلاش بسیاری کردند که در بخش فنی ترجمه فارسی عین متن برجام باشد، حال اگر وزارت امور خارجه اعلام کرده که متن انگلیسی برجام مبنا و اصل است، باید به این موضوع توجه کرد و آن را مد نظر قرار داد.


رئیس سازمان انرژی اتمی، در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تصویب متن برجام در پارلمان به عنوان یک موافقت‌نامه بین‌المللی، به خانه ملت گفت: این متن هنوز موافقت نامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این رو است که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نامگذاری کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته