دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نخست‌وزیر استرالیا خبر داد؛

تداوم خشکسالی‌ها در استرالیا

مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: طبق پیش‌بینی‌ها خشکسالی‌های استرالیا همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 301959

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، گرمای هوا و کاهش میزان بارندگی،‌ کشاورزان استرالیا را دست به دامان دولت کرده است و با وجود تلاش‌های دولت استرالیا،‌ صنعت کشاورزی این کشور همچنان از کمبود بارندگی رنج می‌برد.


خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به گرمای هوا و کاهش بارندگی نوشت: مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا پس از دادن قول مساعد به کشاورزان این کشور در مورد کمک نقدی به آنها گفت که کشورش باید بداند استرالیا «سرزمین خشکسالی و باران‌های سیل‌آسا است.»


قرار است کشاورزان استرالیایی که محصولاتشان به دلیل خشکسالی خسارت دیده و با هزینه‌های سرسام‌آور تغذیه دام روبه‌رو شده‌اند، وامی برابر 12 هزار دلار استرالیا (برابر با هشت هزار و 870 دلار) دریافت کنند. این وام‌ها که به صورت بسته کمکی پرداخت خواهند شد در مجموع، 576 میلیون دلار استرالیا روی دست دولت این کشور هزینه خواهند گذاشت.


ترنبول پیش‌بینی کرد که مشکلاتی که در حال حاضر گریبان جامعه کشاورزی استرالیا را گرفته است باز هم تکرار شود.


وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که سرزمین ما، سرزمین خشکسالی و باران‌های سیل‌آسا است. به نظر می‌رسد این وضعیت بیشتر روی بدهد و ما باید مطمئن شویم که از هیچ حمایتی برای کمک به کشاورزان برای مقاومت در برابر این آب و هوا دریغ نمی‌کنیم.


طبق اعلام اداره هواشناسی استرالیا، بخش شرقی این کشور در حال حاضر بدترین خشکسالی از سال 1965 تاکنون را تجربه می‌کند.


در حال حاضر بیش از 99 درصد منطقه نیوسوث‌ولز در استرالیا، دچار خشکسالی شده است. در کنار این بخش،‌ منطقه کوئینزلند قرار دارد که در طول هفت سال بارندگی زیر متوسط را تجربه کرده است.


گرمای مداوم هوا در استرالیا علاوه بر افزایش هزینه تهیه علوفه برای کشاورزان، موجب شده است آن‌ها برای تهیه این علوفه مجبور به طی مسافت‌های طولانی شوند. بعضی از کشاورزان استرالیایی به جای علوفه، به تغذیه دام‌ها با پوست پرتغال و هندوانه روی آورده‌اند. نگهداری دام‌ها برای کشاورزان با مشقت بسیاری همراه است و آن‌ها بین تصمیم برای فروش دام‌ها یا نگهداری آن‌ها تردید دارند.


رابوبانک استرالیا که خدمات کشاورزی را در استرالیا حمایت می‌کند اعلام کرده است که بر روی وام‌هایی که کشاورزان به دلیل خشکسالی توان پرداخت آن‌ها را ندارند، جریمه قرار نمی‌دهد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته