دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی‌عسکری:

مخاطبان بزرگ‌ترین سرمایه‌های صداوسیما هستند

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه مخاطب بزرگ‌ترین سرمایه رسانه ملی است، گفت: باید با نظرسنجی‌های دقیق نظرات مختلف مخاطبان را بشناسیم و برای طراحی درست رسانه برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر : 301493

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری در آیین افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با تأکید بر اهمیت انجام تحقیقات در تولیدات صداوسیما اظهار کرد: تحقیقات پایه همه کارهای ما در رسانه ملی است و باید مطالعات و تحقیقات اجتماعی در سازمان صداوسیما جدی گرفته شود.


وی با اشاره به تأکیدات مسئولان تحقیقاتی کشور مبنی بر اهمیت و جایگاه مرکز پژوهش و افکارشناسی در تحقیقات اجتماعی تصریح کرد: رسانه ملی با تمام توان از این نوع تحقیقات در حوزه‌های اجتماعی حمایت می‌کند و آن را کمک به حوزه‌های تصمیم‌گیر کشور می‌داند.


رئیس سازمان صداوسیما به تجربه‌های موفق کشورهای مختلف در استفاده از نتایج نظرسنجی و تحقیقات اشاره کرد و افزود: سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و تصدی‌گری مجموعه‌ای است که در رأس آن تحقیقات و مطالعات دقیق اجتماعی است.


وی با بیان اینکه مدیران استانی مرکز پژوهش و سنجش افکار باید از زوایای مختلف استان شناخت دقیق و کافی داشته باشند، گفت: باید خلاء شناخت فرهنگی و اجتماعی استان‌ها را با تلاش عالی و هدفمند پر کنید و این شناخت را مبنای تصمیم‌گیری‌های درست برای کشور قرار دهید.


علی‌عسکری افزود: اگر شما در این زمینه دقیق و درست عمل کنید، استان را در مسیرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... رو به رشد حرکت خواهید داد و باعث رشد و پیشرفت استان می‌شوید.


وی با تأکید بر اینکه در رسانه ملی نسبت به شناخت و رفع نیازهای رسانه‌ای مردم وظیفه سنگینی داریم، گفت: هم باید توانمندی خود را در عرصه شناخت نظرهای مردم حفظ کنید و هم باید به گونه‌ای حرکت کنید که اعتبار شما در این عرصه خطیر حفظ شود.


رئیس سازمان صداوسیما با ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت نظرسنجی‌ها با استفاده از سامانه نظرسنجی الکترونیکی افزود: بعد از این حرکت امیدواریم که تحقیقات و نظرسنجی‌های شما بهتر از گذشته، دقیق‌تر و لحظه‌‌ای ارائه شود تا بتوانیم تصمیمات مؤثر بگیریم.


دستاوردهای افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک


در ادامه این مراسم، حسین رضی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه با مساعدت‌ها و دستورات صریح رئیس رسانه ملی شاهد سطح جدیدی از اقدامات در حوزه پژوهش هستیم، گفت: حوزه پژوهش سازمان به عنوان قدیمی‌ترین مجموعه پژوهشی کشور همواره مورد رضایت بوده و قریب به 52 سال از عمر آن می‌گذرد. مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما که در سال 1345 تأسیس شده است، قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین مرکز کشور در زمینه مطالعات اجتماعی و رسانه محسوب می‌شود.


معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان، پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 را از افتخارات مرکز پژوهش و سنجش افکار عنوان کرد و افزود: مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با کمک مدیران و کارشناسان، دقیق‌ترین نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کرد و این امر نشان‌دهنده بی‌طرفی و رعایت ضوابط و چارپوب‌های علمی و دقیق پیش‌بینی در مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان است.


رضی با بیان اینکه امروز در رسانه ملی موضوع استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه تحقیقات در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم تا با سرعت و دقت بیش‌تر، نظرسنجی‌های سنتی را با روش‌های نوین انجام دهیم گفت: نظرسنجی الکترونیک بر بستر اینترنت و همچنین توجه به سامانه‌های الکترونیکی در دسترس مردم ما را بر آن داشت که امروز اولین سامانه سامانه نظرسنجی الکترونیک را در مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان راه‌اندازی کنیم.


معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان با تأکید بر ضرورت توجه جدی به سامانه‌های نظرسنجی تلفنی تصریح کرد: باید ضرورت توجه به سامانه‌های نظرسنجی تلفنی گسترش پیدا کند و بتوانیم با سرعت بیش‌تری کارهای قوی‌تری انجام دهیم. همچنین استفاده از داده‌های تلفنی در حوزه‌ پژوهش‌ها، پژوهشگر را به سمت برآوردهای دقیق راهنمایی کنیم.


رضی به دستاوردهای افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک در مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان اشاره کرد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، به صفر رسیدن احتمال خطا، بازبینی پرسشنامه‌ها با سرعت و دقت، امکان پردازش و ارائه گزارش و تحلیل‌های اولیه و لحظه‌ای، کنترل آنلاین یا برخط موقعیت پاسخ‌دهنده و ... از جمله مزایای سامانه نظرسنجی الکترونیک است که با عنایت به دستورهای اکید رئیس رسانه ملی، این سامانه تحول جدی در حوزه نظرسنجی در کشور و مرکز پژوهش و سنجش افکار ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته