دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 05:33
معاون عملیات پلیس پایتخت مطرح کرد؛

تماس روزانه 3 هزار تهرانی با 110 برای رفع مزاحمت و سد معبر

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اهمیت کارکرد مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در پیشگیری از وقوع جرم، برخورد با مجرمان و رسیدگی به امور انتظامی شهروندان، گفت: در صورت مشارکت شهروندان، خدمات این مرکز بیش از گذشته افزایش خواهد یافت و مشکلات انتظامی سریع‌تر حل خواهد شد.
کد خبر : 300484

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری آنا، سردار پرویز یعقوبی با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ، عنوان کرد: این مرکز علاوه بر رسیدگی به نیاز‌های فوریتی، خدماتی نوین و غیر فوریتی را نیز به شهروندان ارائه می‌کند.


وی افزود: این امر ضمن افزایش رضایتمندی مردم از پلیس 110، مشکلاتی را نیز برای این پلیس ایجاد کرده که امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم، مرتفع و یا به حد اقل ممکن برسد.


یعقوبی عنوان کرد: روزانه به طور متوسط سه هزار تماس از سوی شهروندان در خصوص مزاحمت‌هایی همچون سد معبر (پارک در مقابل پارکینگ، پارک در پیاده رو ،پارک دوبله در خیابان اصلی) به صدا در آمدن آژیر خودرو، باز بودن درهای خودرو، پایین بودن شیشه و... با این مرکز برقرار و خواهان رسیدگی هستند.


معاون عملیات پلیس پایتخت، عنوان کرد: پلیس 110 با استفاده از سامانه‌های موجود در مرکز به صورت لحظه‌ای و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را به عمل آورده، لیکن علی‌رغم تلاش همکاران در راستای رفع مزاحمت‌ها و مشکلات مردم، متاسفانه به دلایل متعدد از جمله «فروش قولنامه‌ای خودرو به شخص ثالث، تعویض شماره تلفن و عدم اعلام آدرس جدید و یا در دسترس نبودن تلفن و ...» حدود 15 درصد تماس‌های شهروندان در خصوص رفع سد معبر به نتیجه نمی‌رسد و شهروندان بر این باورند که اقدام خاصی از سوی پلیس 110 صورت نگرفته است و پس از ارجاع خبر به پلیس تخصصی راهور، با توجه به محدودیت تعداد جرثقیل‌ها و بافت شهری(کوچه پس کوچه‌ها) فقط امکان اعمال جریمه برای این قبیل مزاحمت‌ها وجود دارد که این هم سد معبر را رفع نمی‌کند.


وی خاطر نشان کرد: برخی از شهروندان به لحاظ عدم آشنایی با مصادیق «عدم مزاحمت» از جمله پارک مقابل مغازه، پارک مقابل منزل فاقد پل و ... با مرکز 110 تماس گرفته، که این عمل نه تنها اقدام خاصی از سوی پلیس در پی نخواهد داشت، بلکه موجب اشغالی خطوط مرکز 110 نیز خواهد شد.


یعقوبی تصریح کرد: البته با توجه به اختیارات قانونی که به پلیس داده شده، مقرر شده است تا در ماه جاری اطلاع‌رسانی لازم پیرامون ثبت تغییر آدرس و شماره تلفن، ثبت رسمی مالکیت خوروها و ... صورت پذیرد. بدیهی است که در پایان مدت تعیین شده پلیس 110 اقدام به استفاده از ابزار های قانونی خود کرده و تمامی مسئولیت‌های قانونی متوجه شخص مالک اصلی خودرو (ثبت رسمی در سامانه) خواهد بود.


وی اظهار امیدواری کرد که شهروندان با مطالعه دقیق این مطالب و سر لوحه قرار دادن محتوای آن اقدام به فرهنگ‌سازی برای خانواده، دوستان و آشنایان کنند تا مرکز پلیس 110 بتواند خدمات کیفی مناسب‌تری برای شهروندانی که نیاز به حضور فوری پلیس 110 دارند ارائه کند.


معاون عملیات پلیس پایتخت، یکی دیگر از خدمات جانبی پلیس 110 را ارائه مشاوره در حوزه‌های قضایی، خانواده، انتظامی و... بیان و عنوان کرد: این گونه خدمات هم از طریق پایگاه‌های مشاوره "آرامش" که در سطح شهر و در مناطق مختلف ایجاد شده‌اند و هم از طریق تلفن‌های مشاوره مرکز فوریتهای پلیسی 110 به شهروندان ارایه می‌شود.


یعقوبی گفت: بسیاری از شهروندان که خودروی آنها به سرقت رفته و با مراجعه به کلانتری‌ها تشکیل پرونده داده‌اند با برقراری تماس با پلیس 110 و اعلام شماره پرونده بدون نیاز به حضور در مراجع انتظامی و اتلاف وقت از وضعیت پیدایش خودرو و موتورسیکلت خود مطلع خواهند شد.


انتهای پیام/4009/4039


انتهای پیام/

برچسب ها: سد معبر
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مسعود ریاضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
۰
اگر سه هزار جریمه 30 هزار تومانی در روز بشود - عایدی شهر سی میلیون خواهد بود تا زمانی که متخلفین ملزم به اجرای قوانین و رعایت حقوق دیگران شوند. ای کاش.
هلدینگ شایسته