دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نخبگان مهارتی مطرح کردند؛

نقش تجهیزات پیشرفته در افزایش آمادگی شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت

کارشناسان و نخبگان مهارتی در دومین روز رقابت‌های هجدهمین مسابقات ملی مهارت خواستار به‌روزرسانی‌ تجهیزات و افزایش امکانات لازم برای ارتقای سطح آمادگی شرکت‌کنندگان شدند.
کد خبر : 295808

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، دومین روز از رقابت‌های هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ساعت 9 صبح دوشنبه با بررسی و تشریح پروژه‌ها توسط کارشناسان و تحویل آن به رقابتکنندگان آغاز و با ارزشیابی پروژه‌های مدولار و ارسال اطلاعات به سیستم CIS توسط کارشناسان خاتمه یافت.


کارشناسان و نخبگان مهارتی در دومین روز این رقابت‌ها به اظهارنظر درباره موضوعات مختلف و ابعاد این مسابقات پرداختند.


رشته کاشی‌کاری


* ارتقای سطح کیفی مسابقات در رشته کاری


کارشناس همراه رشته کاشی‌کاری از حضور 15 شرکت کننده در این رشته خبر داد و گفت: سطح کیفی مسابقات نسبت به سال گذشته ارتقای یافته است.


محمد روانگرد با بیان اینکه تأمین تجهیزات به روز در توانمندسازی شرکت‌کنندگان نقش پررنگی دارد، افزود: به علت عدم اعتبار کافی، نتوانستیم مواد مصرفی لازم را در اختیار آنها قرار دهیم و امید است در سال آینده این مشکل مهم و اساسی به شکلی مطلوب برطرف شود.


وی اظهار کرد: پروژه اجرا شده در این دوره از مسابقات شبیه پروژه اجرا شده در مسابقات جهانی سال پیش است و تعداد کارشناسان در این رشته 16 نفر هستند و در رشته گچکاری هم 8 نفر شرکت کننده و 10 نفر کارشناس فعالیت دارند.


رشته گل آرایی


بهره‌گیری از کارشناسان صنایع‌دستی در رشته گل آرایی


کارشناس همراه رشته گل آرایی از شرکت 14 نفر رقابت‌کننده شامل 11 زن و 3 مرد در این رشته خبر داد و بیان کرد: مسابقات از سطح کیفی خوبی برخوردار بود و چنانچه از کارشناسان صنایع دستی به دلیل وجود استاندارد حرفه گل آرایی در صنایع دستی بهره‌گیری شود، به نتایج مطلوبی در این مسابقات خواهیم رسید.


دبیری با اشاره توانمندی نخبگان مهارتی در این رشته، گفت: با توجه به توانمندی بسیار بالایی که در این رشته در کشور مشهود است، اگر امکانات و تجهیزات آموزشی بروز در اختیار ما باشد، در سطح جهانی هم قادر خواهیم بود، به نتایج مطلوبی دست یابیم.


رشته طراحی و توسعه وب


* حضور قدرتمند نخبگان مهارتی کشور در رقابتهای جهانی


کارشناس مسئول رشته طراحی و توسعه وب با اشاره به شرکت 20 نفر رقابت کننده در این دوره از مسابقات، گفت: رقابتکنندگان به مدت 18 ساعت و در مدت سه روز در رشته طراحی و توسعه وب با هم رقابت میپردازند.


سارا حاجی مولا طاهر، گفت: ساختار پروژه‌های این دوره از مسابقات منطبق بر ساختار پروژه‌های مسابقات جهانی است و فقط موضوعات عوض شده است.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این رشته در سطح جهانی مقام‌های متعددی را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: به منظور حضور قدرتمند در رقابت‌های جهانی نفرات برتر کشوری با حساسیت زیادی انتخاب می‌شوند.


کارشناس روسی حاضر در محل برگزاری این رشته نیز از امکانات و تجهیزات، فناوری و همچنین نوآوری در نحوه برگزاری این رقابت‌ها اظهار رضایت کرد.


رشته طراحی مکانیک


* رشته مکانیک پرکاربردترین رشته در صنایع ساخت و تولید


کارشناس مسئول رشته طراحی گرافیک با اشاره به کاربرد این رشته در صنایع ساخت و تولید، بیان کرد: این رشته یکی از پرکاربردترین رشته‌ها در صنایع ساخت و تولید، طراحی مکانیزم‌ها و طراحی خودرو است.


افشین بزرگی با تأکید بر نزدیک بودن رقابت‌ها در این دوره از مسابقات، گفت: تلاش شده تا در این دوره پروژه‌هایی با استانداردهای بالا در دسترس رقابت‌کنندگان قرار گیرد.


وی اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این رشته 15 نفر هستند که به مدت سه روز با هم به رقابت می پردازند.


رشته کابینت سازی (چوبی)


* توانمندی‌های نخبگان مهارتی در رشته کابینت ساز چوبی


کارشناس مسئول رشته کابینت سازی از شرکت 18 نفر رقابت کننده در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای این پروژه در این دوره از مسابقات 22 ساعت است که رقابت کنندگان باید با رعایت اصول حفاظت و ایمنی پروژه‌های خود را مطابق با آخرین استانداردهای مسابقات جهانی مهارت به سرانجام برسانند.


اصغر خدایی تصریح کرد: رشته کابینت‌سازی شامل ساخت محصولی از جنس چوب و صفحه است که با اتصالات مختلف به هم متصل شده‌اند و معمولاً دارای درب، کشو، پایه، طبقات ثابت و متحرک است و استفاده از یراق آلات و رنگ در آن موجب بهبود کارایی و زیبایی و دوام می‌شود.


وی با اشاره به توانمندی نخبگان مهارتی در این رشته، گفت: با توجه به استعداد شگرف نخبگان مهارتی در صورت نزدیک شدن کارگاه‌ها با معیارهای جهانی می‌توان به موفقیت‌های زیادی در مجامع بین المللی دست یافت.


اتصالات چوبی ( درب و پنجره )


* رقابت تنگاتنگ نخبگان مهارتی در رشته اتصالات چوبی


کارشناس مسئول رشته اتصالات چوبی با اعلام اینکه این رشته فرآیند اتصال دو و یا چند قطعه چوب با کمک انواع مختلف اتصالات چوبی است، افزود: در کارهای ظریف چوبی، از معمولی‌ترین انواع اتصالات می‌توان در این رشته به اتصالات دم چلچله‌ای، زبانه وکام، بیسکویتی و راسته‌ای اشاره کرد.


بابک سلطانی از شرکت 12 نفر رقابت‌کننده در این رشته خبر داد و بیان کرد: 20 ساعت زمان برای اجرای پروژه این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است که در روز دوم مسابقات پروژه به مدت 8 ساعت پیگیری می‌شود.


وی گفت: خوشبختانه رقابت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته اتصالات چوبی از سطح کیفی بالایی برخوردارند که همین موضوع موجب ایجاد رقابت تنگاتنگی بین رقابت کنندگان شده است.


در پایان کارشناس مسئول رشته اتصالات چوبی ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد که تیم مهارت جمهوری اسلامی ایران در چهل و پنجمین دوره مسابقات جهانی مهارت در کشور روسیه، موفق به کسب رتبه مطلوب در سطح جهان شود.


مکاترونیک


کارشناس مسئول رشته مکاترونیک، نیز گفت: مکاترونیک از تلفیق سه رشته مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر بوجود آمده است و تکنولوژی مکاترونیک در صنایع جهان اغلب در حوزه‌های مدیریتی مورد بحث قرار می‌گیرد چرا که متخصصین این رشته قدرت درک عملکرد سیستم در سه رشته مذکور را دارند.


علی اکبر کوهجانی طول مدت اجرای این پروژه را 15 ساعت اعلام کرد و گفت: در این دوره از مسابقات 12 تیم دو نفره حضور دارند که وظیفه تکمیل پروژه شبیه‌سازی خط تولید را بر عهده دارند.


بروز رسانی تجهیزات این رشته مطابق با استانداردهای جهانی درخواستی بود که علی اکبر کوهجانی در پایان سخنان خود خطاب به مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته