هماندیشی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای جنوبی کرمان
به گزارش خبرنکار خبرگزاری آنا از کهنوج، دکتر فضل الله صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در این نشست گفت: باید از علم برای تولید ثروت استفاده کنیم و به دنبال تجاری سازی علم باشیم. باید برای تصویب رشته های کاربردی متناسب با نیازهای جامعه و بازارکار منطقه هماندیشی داشته باشیم و رشتههایی را دایر کنیم که مهارت محور باشند و دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیل شدن روانه بازار کار شوند و این کار را حتی باید از مقاطع پایین تر در هنرستان های فنی مد نظر داشته باشیم تا دانشآموزان ما پیش زمینه مهارت های لازم در خصوص بازار کار به خوبی بیاموزند.
رئیس واحد کهنوج با بیان اینکه باید برای پرکردن اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان برنامه داشته باشیم افزود: آموزش و پرورش در زمینه آموزش آیندگان تلاش زیادی کرده است. دانشگاه آمادگی این را دارد که با همکاری آموزش و پرورش، مدارس سما و به دنبال آن آموزشکده سما را در شهرستانهای جنوبی جهت توسعه علم و دانش تاسیس کند و با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه در مدارس سما باعث رونق علم و دانش در منطقه شود.
سرپرست مرکز آموزشی سما واحد کهنوج هم سما را پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و دانشگاه دانست و گفت: توسعه مدارس سما و ایجاد مدارس فنی و حرفهای در منطقه باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
حسین براهویی مدیر آموزش و پرورش کهنوج نیز گفت: ترویج فرهنگ مشاغل مهارتی در جامعه مهمترین رسالت دانشگاه و آموزش وپرورش است.
مدیر آموزش و پرورش کهنوج طرح توسعه و ایجاد مدارس سما را طرحی مثمر دانست و ادامه داد: این طرح باید به یک فرایند تبدیل شود؛ باید دانشگاه محلی باشد برای آموزش تکنیسینها وما باید با تاسیس موسسات کارآموزی زمینه را برای ایجاد مهارت در دانش آموزان و دانشجویان به وجود آوریم و با مشاوره صحیح و کاربردی جوانان را بسوی اهداف مورد نظر سوق دهیم.
غلامعباس محمد شیرازی مدیر آموزش و پرورش رودبار جنوب نیز گفت: نقش دانشگاه و آموزش و پرورش در جامعه به عنوان مهم ترین نهاد فرهنگی اهدافی بلند مدت در جهت پویایی جامعه دارد.
مجتبی احمدی مدیر آموزش و پرورش قلعه گنج هم اظهار کرد: استعداد یابی در آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی توانمند نقش مهمی در ارتقای سطح علمی موسسات عالی دارد.
اسماعیل پهلوانی پور مدیر آموزش و پرورش فاریاب نیز گفت: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه درآموزش وپرورش برای ارتقاء برنامه توسعه برنامه پنجم وششم به مهارت آموزی تاکید کرده است.
انتهای پیام/