دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 13:59

پرداخت وام ۴ میلیونی به ۱۰۰ هزار بازنشسته کشوری در ماه‌های آینده

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام به ۱۰۰هزار بازنشسته و وظیفه بگیرکشوری تحت پوشش این صندوق در ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر : 280539

به گزارش گره اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی‌زاده با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های رفاهی این صندوق، پرداخت تسهیلات بانکی در ق​الب وام از ابتدای سال جاری آغاز شده و براساس قرعه کشی صورت گرفته طی ماه‌های آینده ۱۰۰ هزار بازنشسته کشوری وام چهار میلیون تومانی خود را دریافت خواهند کرد.


وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده هرماه ۲۵ هزار بازنشسته وظیفه بگیر این صندوق این وام را از طریق بانک عامل دریافت می‌کنند. بر این اساس تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران این وام را دریافت کرده‌اند.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در همایش روابط عمومی‌های ستاد، استان ها و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: روابط عمومی یک هنر است و کار عاشقانه می‌طلبد. روابط عمومی‌ها باید ضمن داشتن تعصب سازمانی خود را همواره در تعامل و تکریم از بازنشستگان عزیز ببینند و تلاش کنند تا تعامل و ارتباط نزدیک و دوسویه میان ما و بازنشستگان شکل گیرد.


تقی زاده با اشاره به اینکه ارتباطات و اطلاعات، عرصه جدیدی در دنیای امروز ما است که برای ورود به این حوزه باید مجهز به ابزارهای نوین و مسلط بر دانش این حوزه باشیم، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای دانایی و توانایی است و مسولان روابط عمومی باید تخصص و تجربه کافی داشته باشند تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. روابط عمومی کارآمد باید به عنوان بازوی قوی مشاوره مدیران سازمان خود عمل کند.


وی در ادامه تصریح کرد: ارزش مداری، داشتن وجدان کاری، علاقه و انگیزه، داشتن تخصص و تجربه و مهارت، آشنایی با سیستم سازمانی، مخاطب شناسی، روحیه تعامل و همکاری، قدرت برنامه‌ریزی و خلاقیت و ابتکار، برخورداری از قدرت نقد و تحلیل و توان مشاوره از مهم‌ترین ویژگی‌های روابط عمومی موفق و کارآمد است.


تقی زاده روابط عمومی را مدیر ارتباطات درون و برون سازمانی و مشاور نخست سازمان دانست و گفت: چون وظیفه رصد کردن و تحلیل محیط را بر عهده دارد. تحلیل های برآمده از سنجش‌های به دست آمده از این حوزه باعث می‌شود، مدیر روابط عمومی به عنوان مهمترین تصمیم ساز برای مدیر سازمان عمل کند. همچنین روابط عمومی بخش استراتژیک سازمان به شمار می‌رود، زیرا بر آینده سازمان و محیط اطراف آن تاثیر می‌گذارد.


وی با اشاره به جنبه‌های مختلف روابط عمومی به ویژه در حوزه تجارت، اظهار کرد: این حوزه علمی نوین است که برای مدیران ارشد سازمان‌ها و مدیران روابط عمومی به اندازه کافی شناخته شده نیست و به همین دلیل افراد با کاربردهای نوین و تجاری آن آشنایی کافی ندارند. در واقع ارتباطات و روابط عمومی به عنوان عامل محرک توسعه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.


تقی زاده ادامه داد: بازنشستگان و ذی نفعان ما مشتری یا رقیب ما نیستند، بازنشستگان مالک همه سرمایه‌های موجود هستند و ما به عنوان کارگزار این عزیزان باید راهکار و سیاست‌هایی برای تکریم و اطلاع رسانی درست به این عزیزان تبیین کنیم. روابط عمومی‌ها باید با ایجاد ارتباط دوسویه با ذینفعان صندوق به ویژه بازنشستگان، در راه تولید رضایت، تفاهم و همدلی گام بردارند. روابط عمومی‌ها باید یک فضای سالم برای اطلاع‌رسانی و تعامل با جامعه مخاطب درست کنند، هم برای جمع‌آوری نظرات و هم برای ارتباطات صمیمانه بین بازنشستگان و مسئولان. این ارتباط سالم و عاطفی پایه حرکت اجتماعی است.


تقی زاده تاکید کرد: بازنشستگان باید احساس کنند که صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعه های تابعه آن، خانه این عزیزان است و در آن احساس آرامش کنند و روابط عمومی‌ها باید صدای خفته بازنشستگان باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب