دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 10:03
در دیدار دادستان کل کشور با داستان پاکستان مطرح شد؛

کاهش تحرکات اشرار و گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان در حد انتظار نیست/ توجه ویژه مقام معظم رهبری به وضعیت مردم کشمیر

دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به همکاری دو کشور برای مبارزه با گروه‌های ترویستی و تکفیری گفت:‌ تحرکات اشرار و گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان کاهش پیدا کرده اما در حد انتظار نیست و ما می‌توانیم در این زمینه همکاری بهتری داشته باشیم.
کد خبر : 279532

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در دیدار با اشتر اوسف علی، دادستان کل جمهوری اسلامی پاکستان با بیان اینکه امیدوارم در کشور ما به شما خوش بگذرد و دستاوردهای خوبی از این ملاقات بدست بیاید، اظهار کرد: از اینکه فرصتی مهیا شد تا ما بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دیداری صورت گیرد این فرصت را مغتنم می‌شمارم و امیدوارم نکاتی که مطرح می‌شود مورد توجه طرفین قرار گیرد و آنچه قابل اجرا است به اجرا در آید.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قطعا نگاه ویژه‌ای به کشور دوست و همسایه خود جمهوری اسلامی پاکستان داشته و این سفرها می‌تواند در تحکیم روابط بین دو کشور در مورد مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی موثر باشد.


دادستان کل کشور با اشاره به علایق مشترک بین دو کشور ایران و پاکستان تصریح کرد: بین دو کشور ایران و پاکستان با برخورداری از پشتوانه دینی، فرهنگی و تمدن علایق غیر قابل انکاری به صورت مشترک وجود دارد. این علایق مقامات مسئول دو کشور را برای تعامل و هم‌گرایی بیشتر مسئول و مکلف می‌سازد.


منتظری تاکید کرد: ما انتظار داریم از این فرصت گرانبها حداکثر استفاده با رعایت منافع دو کشور لحاظ شود.


دادستان کل کشور با اشاره به وضعیت کشمیر اضافه کرد: شاهدیم که عده‌ زیادی از برادران ما در کشمیر مورد ظلم و تعدی واقع شده‌اند و این امر به گونه‌ای است که حتی در نظر مقام معظم رهبری مورد توجه ویژه قرار گرفته و مکررا دستور پیگیری لازم را برای کمک و مساعدت به آنها صادر کرده‌اند.


منتظری افزود: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با مشکلاتی مواجه هستند که مشترک بین دو کشور است و برای رفع این مشکلات تعامل و همکاری تنگاتنگ لازم و ضروری است.


وی با اشاره به حضور گروه‌های افراط‌گرا، تروریستی و تکفیری ادامه داد: متاسفانه این گروه‌ها سایه شوم خود را بر سر بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، افغانستان و ایران گسترده‌اند و برای مبارزه با این گروه‌ها می‌طلبد که تعامل، همگرایی و همکاری بین دو کشور تقویت شود.


منتظری تصریح کرد: ما معتقدیم باید با همفکری و جدیت بیشتری با ریشه‌های فکری افراط‌گرایی که از سوی برخی کشورهای همسایه ترویج و تقویت می‌شود برخورد صورت گیرد.


دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: ‌البته تحرکات اشرار و گروه‌های ترویستی در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تعامل و همکاری کاهش پیدا کرده است. لکن در حد انتظار نیست و بهتر است در این زمینه همکاری‌های بیشتری داشته باشیم. کما اینکه شاهد بودیم اخیرا در مرزهای مشترک دو کشور یکی از پاسگاه‌های کشور ما توسط گروه‌های تروریستی مورد تعرض قرار گرفت و 4 نفر از مرزبانان عزیز ایران به شهادت رسیدند.


وی اضافه کرد: در این زمینه انتظار دارد موافقت‌نامه‌هایی که بین دو کشور به امضا رسیده مورد توجه قرار گیرد در سفرها و ملاقات‌ها بسیار روی این مساله تاکید شده اما از طرف برادران پاکستان اهتمام لازم برای اجرا کمتر دیده شده است.


منتظری با اشاره به موافقت‌ نامه‌ای که در سال 1393 برای انتقال محکومین از کشور پاکستان به ایران به امضا رسیده است، گفت: این توافق‌نامه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و افرادی که تبعه ایران‌اند و در پاکستان در زندان‌ها بوده‌اند به تقاضای استردادشان جامه علم پوشیده نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته