دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 03:28
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رفع انحصار از تلگرام نیازمند تقویت برخی زیرساخت‌های فنی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید مانند هر پروژه دیگر ظرفیت‌های کشور را برای پیام رسان‌های خارجی به مناقصه می‌گذاشتیم؛ بی‌دقتی کردیم که چندسال تمام امکانات را در اختیار پیام رسان تلگرام گذاشتیم و اکنون با مشکل مواجه شدیم. 
کد خبر : 276499

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره رفع انحصار از پیام رسان تلگرام و راهکارهای آن، با بیان اینکه وقتی از حمایت کالای داخلی سخن می‌گوییم یکی از مصادیق آن در حوزه فناوری اطلاعات، تقویت پیام رسان داخلی است، اظهارداشت: رفع انحصار از تلگرام ابتدا نیازمند تقویت برخی زیرساخت‌های فنی است که دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه مسئولیت دارند که تسهیلات را فراهم کنند.


وی راهکار دوم برای رفع انحصار از تلگرام را اینگونه بیان کرد که حمایت پیام رسان‌های داخلی همچنین نیازمند پشتوانه‌های حقوقی است که دولت و بالاخص معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس مسئول فراهم آوردن شرایط لازم در این زمینه اند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس مشکلات امنیتی و قضایی پیش روی پیام رسان های داخلی را سومین مانع بر سر تقویت پیام رسان‌های داخلی دانست و تصریح کرد: تقویت و توسعه شبکه‌های داخلی نیازمند پشتوانه امنیتی و قضایی است که باید فراهم شود. اینگونه می‌توانیم با انحصار مقابله کنیم.


به گفته فولادگر مسئولان موظفند بودند، مانند پروژه‌های فنی و عمرانی که بر اساس ضوابط کشور شرایطی ایجاد می‌شود تا پیمانکاران بیایند و در مناقصه‌ای پروژه‌ را در اختیار بگیرند، باید زمینه‌ای فراهم می‌شد تا پیام رسان‌های گوناگون بیایند و با شرکت در مناقصه از ظرفیت موجود در کشور استفاده کنند. ما در این زمینه بی‌دقتی کردیم که چندسال تمام امکانات را در اختیار پیام رسان تلگرام گذاشتیم و اکنون با مشکل مواجه شده‌ایم.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: اینها لازم و ملزومند که ما هم پیام رسان داخلی را تقویت کنیم و هم انحصار را برداریم.


فولادگر در پاسخ به این سوال که از چه پیام رسانی استفاده می‌کنید، گفت: پیام رسان‌های سروش، آی‌گپ و گپ را نصب کرده‌ام و استفاده می‌کنم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته