دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران و استادان واحد تهران مرکز؛

مراسم تودیع و معارفه رییس واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد

مراسم تودیع دکتر فرهاد حسین زاده لطفی ریاست پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و معاونت آموزشی فعلی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه معارفه دکتر مهرداد نوابخش به عنوان ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، ظهر امروز در این واحد دانشگاهی و با حضور معاونین دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید و کارکنان واحد تهران مرکز و روسای واحدهای دانشگاهی استان تهران برگزار شد.
کد خبر : 27000

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین خزائی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد تهران مرکز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) به توضیح درباره اتفاقات اخیر دانشگاه آزاد تهران مرکز پرداخت.


خزائی گفت: ارتقاء درجه دکتر حسین زاده لطفی را تبریک می گویم و همچنین انتخاب دکتر نوابخش را به عنوان ریاست این دانشگاه به فال نیک می گیرم. پیش از دکتر حسین زاده دانشگاه تهران مرکز همیشه پر تلاطم بود و با حضور او این فضا به مرحله امن ثبات و آرامش رسید. اخلاق دکتر حسین زاده و هوشمندی ایشان و تسلط بر همه ابعاد باعث ایجاد این فضای آرام شد.








حجت الاسلام والمسلمین خزائی: ارتقاء درجه دکتر حسین زاده لطفی را تبریک می گویم و همچنین انتخاب دکتر نوابخش را به عنوان ریاست این دانشگاه به فال نیک می گیرم

خزائی در ادامه خاطر نشان کرد: دکتر نوابخش باید بدانند جانشینی دکتر حسین زاده از یک طرف کار دشواری است چرا که کارکنان این دانشگاه انتظار بالایی دارند از طرفی ما می دانیم دکتر نوابخش جانشینی بسیار به حق است و امیدواریم با مدیریت ایشان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به رشد و بالندگی برسد.


تاسیس دانشگاه آزاد جذب جوانان به گروهک‌ها را کاهش داد


در ادامه این مراسم آیت الله موسوی بجنوردی، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سخنان کوتاهی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) موید اولیه دانشگاه آزاد اسلامی است. سال 1361، مقام معظم رهبری به همراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله موسوی اردبیلی، نهادی را ثبت کردند و بواسطه آن دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد و حضرت امام (ره) اولین فردی بود که با اهدای مبلغی به دانشگاه، مایه برکات بسیاری برای آن شد.


آیت الله بجنوردی با اشاره به تاثیرات مثبت دانشگاه آزاد اسلامی در پیشگیری از ناهنجاری های جوانان گفت: در سال های اولیه پس از انقلاب، در شورای عالی قضایی مشغول به خدمت بودم. در آن زمان گروهک های سیاسی جوانها را فریب می دادند. پس از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی ها نشان داد در مدت زمان کوتاهی تعداد جوانانی که فریب این گروهک ها را می خوردند به طرز معناداری کاهش یافته و به سمت تحصیلات عالیه جلب شدند.


وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر جاسبی در توسعه کمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جا دارد که در این مراسم از زحمات دکتر میرزاده نیز یاد شود چرا که ایشان از زمانی که در هیات امنای مرکزی دانشگاه عضو بودند، تاکنون خدمات ارزنده و قابل تقدیری به دانشگاه ارائه داده است.



آیت الله موسوی بجنوردی افزود: من انتخاب دکتر نوابخش را به عنوان ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز به فال نیک میگیرم.








حسین زاده لطفی: جلسه تودیع و معارفه برای ما که عضو دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و محصول این دانشگاهیم معنا ندارد

طه هاشمی: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه کشور در گروی تحصیلات تکمیلی است


در ادامه دکتر طه هاشمی، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت لیالی قدر تاکید کرد: در نظام اسلامی امروز به برکت عظمت پیامبر و علی (ع) و ائمه معصوم روزهای خوبی را تجربه می کند حق این است یک نگاه دوباره به عظمت و زندگی و حکومت داری حضرت علی داشته باشیم بنابراین ضروری است که برنامه مدیریت حضرت علی (ع) در دستور کار باشد ما باید فرازهای زیادی از زندگی علی (ع) را استنتاج کنیم و از آن بهره ببریم وجودی که علی (ع) 1400 سال قبل با آن زمین را متبرک کرد و در زمان ما جاری است.


طه هاشمی افزود: در فرازی از نهج البلاغه و نامه علی (ع) به مالک علی (ع) می فرماید«مردم یا شبیه به تو یا برادران دینی تو هستند» یعنی در هر صورت حکومت باید به حقوق مردم با هر اعتقادی احترام بگذارد.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تربیت انسان های آزاده است و دانشمندان در این دانشگاه تربیت می شوند. در دیدار اخیر مسئولان علمی و دانشگاهی با مقام معظم رهبری دو نکته مهم را مطابق فرمایش ایشان باید مد نظر قرار دهیم. ایشان فرمودند باید به تحصیلات تکمیلی توجه شود بدون تردید توسعه کشور در گروی تحصیلات تکمیلی است.








دکتر طه هاشمی: دانشگاه آزاد بیش از 500 هزار صندلی خالی دارد اگر با تدبیر و بدون سیاسی کاری به وضعیت دانشگاه نگاه می شد امروز این صندلی ها خالی نبودند

وی ادامه داد: در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم و در تدوین این برنامه باید به تحصیلات تکمیلی توجه بیشتری کنیم. دانشگاه آزاد بیش از 500 هزار صندلی خالی دارد اگر با تدبیر و بدون سیاسی کاری به وضعیت دانشگاه نگاه می شد امروز این صندلی ها خالی نبودند و این نکته فرمایشات مقام معظم رهبری بود که به دانشگاه ها بدون سیاسی کاری نگاه شود.با سیاسی کاری دانشگاه هایی ایجاد شد که نه امکانات دانشگاه آزاد را داشت و نه ظرفیت پذیرش دانشجو. ما باید با سیاست مداری جلوی ارتکاب این اشتباه را در حوزه تحصیلات تکمیلی بگیریم.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد می تواند پرچم دار توسعه آموزش عالی باشد و از طرفی به زوایای فرهنگی نیز توجه کند. پس از ادغام معاونت فرهنگی و دانشجویی این نگرانی پیش آمد که این توسعه فرهنگی فعلی متوقف شود تاکید می کنم این طور نخواهد بود و یادآوری می کنم پس از استقرار دکتر میرزاده به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اولین شورای راهبردی که در دانشگاه آزاد تاسیس شد شورای راهبردی فرهنگی بود و اکنون نیز فعالیت های فرهنگی با همان گستردگی پیش خواهد رفت و بدون تردید با این ادغام یک هم افزایی برای تربیت جوانان ایجاد خواهد شد.


رهنمای رودپشتی: هدف طرح‌های تجمیعی استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه است


در ادامه دکتر رهنمای رودپشتی، معاونت برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی پس از تسلیت ایام سوگواری حضرت علی (ع) تاکید کرد: تغییرات انجام شده در ساختار دانشگاه آزاد لازمه بازارهای تشکیلاتی این دانشگاه است.


وی افزود: آنچه مهم است ماندگاری دانشگاه آزاد اسلامی است نه ما. دانشگاه آزاد اسلامی در طول چند سال گذشته فرازو فرودهای زیادی داشت و نگاه متفاوت دکتر میرزاده به دانشگاه آزاد و توجه ویژه ایشان به مدیریت باعث پیشرفت شگرف این دانشگاه شد.


رهنمای رودپشتی تاکید کرد: ممکن است این سوال مطرح شود که چرا دانشگاه در عرض یک سال و نیم چنین تغییراتی را تجربه می کند لازم به ذکر است اگر تغییرات در جهت پیشرفت باشد همیشه لازم است. در این مدت طرح تجمیع یک اتفاق افتاد و طرح تجمیع دو نیز در حال انجام است و باید بدانیم که ماحصل این تغییرات این است که از ظرفیت های دانشگاه استفاده کنیم باید بدانیم دانشگاه با روش های قدیمی نمیتواند اداره شود امروز دانشگاه با محدودیت شدید منابع مواجه است و برای اینکه بتوانیم این منابع را سامان بدهیم باید به این تغییرات تن بدهیم. نگاه ما کاملا تعریف شده است و به این نگاه ایمان داریم.








دکتر رهنمای رودپشتی: باید بدانیم که ماحصل این تغییرات این است که از ظرفیت های دانشگاه استفاده کنیم

معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد در پایان تاکید کرد: یک سال و نیم پیش برای معارفه دکتر حسین زاده لطفی به این دانشگاه آمدیم و ایمان داشتیم که با مدیریت او دانشگاه تهران مرکز از شرایطش قطعا برون رفت خواهد داشت حالا هم می گوییم تهران مرکز باید از این وضعیت خارج شود و به عنوان بزرگترین واحد باعث پیشرفت ما باشد.


مهرداد نوابخش: واحد تهران مرکز با بیش از 50 هزار دانشجو نزدیک به 3 هزار استاد، از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور است


پس از سخنان معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد دکتر مهرداد نوابخش مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در سخنان کوتاهی با تشکر ازدکتر میرزاده به دلیل انتخاب وی به عنوان ریاست این دانشگاه از همکاران خود در دانشگاه آزاد تهران مرکز خواست که تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت این دانشگاه انجام بدهند.


وی همچنین خطاب به روسای دانشکده‌های واحد تهران مرکز و مدیران و کارکنان این واحد دانشگاهی تصریح کرد: واحد تهران مرکز یکی از مهم‌ترین و بزرگترین واحدهای دانشگاه آزاد و از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور است که با بیش از 50 هزار دانشجو و حدود 1500 عضو هیات علمی و بیش از 1000 استاد حق‌التدریس، برای ادامه مسیر رشد و تعالی خود، نیازمند همدلی و همراهی شما عزیزان است و امیدوارم در کنار هم بتوانیم این مسئولیت را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.


حسین‌زاده لطفی: دستاوردهای واحد تهران مرکز، حاصل کار جمعی است


پس از سخنان معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر فرهاد حسین زاده لطفی ضمن تشکر از دکتر میرزاده به خاطر اعتمادی که به وی داشته است گفت: روزی که به این واحد دانشگاهی آمدم این افتخار و امانت را بر دیده گذاشتم امیدوارم که در این مدت کوتاه از این امانت درست استفاده کرده باشم و آن را به دوست دیگرم تحویل بدهم. از دکتر میرزاده تشکر می‌کنم که با اعتمادشان به اینجانب حوزه خطیر معاونت آموزشی را به بنده محول کردند.


ریاست پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در ادامه افزود: اگر در این مدت پیشرفتی در این دانشگاه حاصل شده؛‌کار من نبوده و همه با هم این کار را انجام دادیم و اگر اتفاقی در این دانشگاه افتاده حاصل تلاش جمع است. واقعیت این است که جلسه تودیع و معارفه برای ما که عضو دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و محصول این دانشگاهیم معنا ندارد بلکه همکاری ما از جایی به جای دیگر منتقل می شود. می دانم استاد دکتر نوابخش استاد تمام جامعه شناسی که وظایف خطیری در دانشگاه آزاد داشته مرد وظایف سنگین است و خوشحالم که فردی با تجربه و مسئولیت پذیر ریاست این دانشگاه را پذیرفته برای او آرزوی سلامتی دارم.


در خاتمه مراسم ، از دکتر حسین‌زاده لطفی و دکتر نوابخش با اهدای لوح‌هایی تقدیر به عمل آمد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته