دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1396 - 07:08
عضو فراکسیون امید در مجلس:

جهت‌گیری دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی مطلوب است اما در مقام اجرا کم‌کاری داریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: جهت‌گیری کلی دولت در مسیر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی درست است اما در مصادیق و اجرا نواقص و کم‌کاری‌هایی داریم که باید کاهش یابد.
کد خبر : 262543

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه به تازگی وارد پنجمین سال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شدیم، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در معنای اصلی و جان کلام، یعنی اقتصاد ما به قدری توانمند و باظرفیت شود که در مقابل تکانه‌ها و آسیب های متعارف و غیرمتعارف به سادگی تحت تاثیر قرار نگیرد و ارکان و اجزای اقتصاد ما کارآمدی و ثبات و برقراری خود را بتواند حفظ کند و روند توسعه را در پیش پای کشور در همه جهات فراهم کند.


وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی لوازمی دارد و من گمان می کنم خصوصا دولت یازدهم درجهت تحقق این مساله سیاستگذاری و حرکت کرد. جهت دولت یازدهم ذیل اراده و تصمیمی که کلیت و حاکمیت کشور داشت، درست بود اما پیچیدگی ها، مشکلات و ظرائف خاص خود را دارد و نیازمند زمان است تا به نتیجه برسد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه برای به فعلیت رسیدن تمام ظرفیت هایی که دولت یازدهم دنبال کرد، نیاز به زمان است، گفت: برای اینکه تلاش ها در دولت یازدهم اکنون که در دولت دوازدهم قرار داریم به نتیجه برسد، باید فرصت بیشتری داشته باشیم. ضمن اینکه همه اجزای حاکمیت باید به صورت همدلانه و با یک کار مشترک و هم‌افزایی در این حرکت کمک کنند.


نجفی افزود: گمان من این است که مسیر و جهت‌گیری کلان دولت درجهت سیاست های اقتصاد مقاومتی و برداشتن موانع از پیش پای بهره‌وری و توسعه ظرفیت ها درست است اما در عمل ممکن است برخی دستگاه ها و بخش های دولت، وزارتخانه ها و بخش های دیگری که در حوزه اجرا و بخش های مختلف اقتصادی مدخلیت دارند، اشکالات و نواقصی داشته باشند که حتما باید اصلاح شود.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه ما کلیت رویکرد دولت را در مسیر اقتصاد مقاومتی درست می دانیم، عنوان کرد: اما در مصادیق و اجرا کم‌کاری، کوتاهی و خطاهایی وجود دارد که تلاش می کنیم به روش های مختلف تذکرات لازم را بدهیم.


وی برخی اشکالات و نواقص اجرایی را در بخش اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: این اشکالات باید حتما اصلاح شود. ضمن اینکه دولت به تنهایی نمی تواند این مسیر را طی کند و همه اجزای اداره کشور باید همدلانه کمک کنند. یک قوه توان و قابلیت به انجام رساندن چنین مسئولیتی را نخواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب