دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتاق ایران بازنگری در فرآیند انجام امور خیر را خواستار شد

رئیس اتاق ایران توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه سرمایه انسانی را دو وظیفه مهم و اساسی در کشور برشمرد و بازنگری در فرآیند انجام امور خیر و نیکوکارانه در کشور را خواستار شد.
کد خبر : 25496

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلال‌پور در نشستی که با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموعه شیرخوارگاه آمنه برگزار شد با تاکید بر ضرورت نگاه جدی‌تر کشور نسبت به دو سرمایه منابع انسانی و اجتماعی، عنوان کرد: کشورهای توسعه‌یافته در گام نخست، منابع اجتماعی و انسانی خود را پرورش دادند و از این طریق توانستند در مسیر توسعه‌یافتگی قدم بردارند، چون تکیه صرف به منابع مالی و طبیعی کشور نمی‌تواند زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کند.


وی با انتقاد از بی‌توجهی‌های مسئولان و حتی بخش خصوصی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی، تصریح کرد: ما نه تنها مسئولیت‌های اجتماعی خود را فراموش کرده‌ایم، بلکه از انجام وظایف قانونی خود نیز فرار می‌کنیم؛ مالیات‌ها را نمی‌پردازیم که این نقطه ضعف بزرگی در فضای اقتصادی امروز کشور به شمار می‌آید.


رئیس اتاق ایران با اشاره به لزوم پررنگ‌تر شدن اخلاق کسب و کار در کشور، عنوان کرد: اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف باید علمدار انجام مسئولیت‌های اجتماعی و تکالیف قانونی در کشور باشند و به توسعه همه‌جانبه در کشور کمک کنند.


جلال‌پور در ادامه به تاسیس مجموعه نیکوکاری ابرار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اشاره و تشریح کرد: اتاق چندین سال است که در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی، مجموعه نیکوکاری ابرار را تشکیل داده است تا از این طریق بتواند از موازی‌کاری‌ها در امور خیریه جلوگیری کند، تناقض‌های موجود را تا حدودی برطرف سازد و به طور کلی تا حد ممکن از طریق شبکه‌سازی، انجام امور نیکوکارانه در کشور را ساماندهی کند.


وی یادآور شد: وظیفه اتاق‌ها در انجام امور نیکوکارانه به مراتب بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است. هیات رئیسه جدید اتاق ایران در پی آن است که قدم‌های جدی‌تری در این مسیر بردارد.


رئیس اتاق ایران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مجموعه‌های نیکوکاری در کشور وضعخوبی ندارند و برای همین باید راهکارهای مناسبی برای بهبود وضع آنها در نظر گرفته شود. باید مجوزهای لازم برای انجام اقدامات خیرخواهانه با سهولت بیشتری صادر شود، باید نگاه‌ها را نسبت به این گونه فعالیت‌ها از حالت امنیتی به اجتماعی تغییر دهیم و باید نظارت‌ها را بیشتر و تسهیلات افزون‌تری برای این امور منظور کنیم.


جلال‌پور خاطرنشان کرد: اتاق در دوره هشتم خود برنامه‌های متنوعی برای همکاری و همیاری با این این گونه مراکز دارد و به طور حتم اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف همکاری جدی‌تری با مجموعه‌‌های نیکوکاری خواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته