دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1396 - 16:05

مرکز داده (Data Center) دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد

مرکز داده (Data Center) دانشگاه علامه طباطبایی در ساختمان مرکزی از سوی رئیس دانشگاه و با حضور مسئولان و کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح شد.
کد خبر : 244620

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سعید پورروستایی اردکانی، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراسم افتتاح این مرکز، بیان کرد: مرکز داده (Data Center) دانشگاه علامه طباطبایی حدود چهار ماه طول کشید تا آماده بهره‌برداری شود.


او با بیان اینکه با افتتاح این مرکز قدرت ارتباطی، ذخیره‌سازی و پردازش در دانشگاه علامه طباطبایی ارتقا داده شد، گفت: اکنون ما دارای (san storage) هایی هستیم که می‌توانند ضمن ذخیره‌سازی داده‌های مختلف دانشگاه، سرویس ذخیره‌سازی نیز برای استفاده سایر موسسات و دانشگاه‌های دیگر در اختیار ما قرار بدهد.


پورروستایی افزود: با راه‌اندازی مرکز داده (Data Center) سرویس‌های پردازشی نیز در اختیار دانشگاه قرار گرفته است که پردازش‌های با سرعت و کارآیی بالا انجام می‌شود. این سرعت بالا موجب انجام عملیات‌های محاسباتی از جمله شبیه‌سازی با سرعت و توان بالا می‌شود و در نتیجه استادان، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند فعالیت‌های علمی خود را با بهره وری بیشتری انجام دهند.


سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اظهار کرد: استادان، دانشجویان و مسئولان دانشگاه می‌توانند این سرویس را به دوستان و سایر نهادها و مراکزی که کارهای محاسباتی در کشور انجام می دهند، معرفی کنند. علاوه بر مرکز داده (Data Center) ارتباطات شبکه‌های هوشمند را نیز برقرار کردیم. با استفاده از اطلاعات شبکه به مدیریت منابع شبکه‌ای و ارتباطاتی در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی و تمامی دانشکده‌های در سطح شهر اتصال برقرار شد.


پورروستایی با اشاره به اینکه کف، سقف و دیوارهای مکان قرار گرفتن مرکز داده (Data Center) دانشگاه علامه طباطبایی نسوز و ضد حریق است، افزود: اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد این مرکز در مقابل انواع آتش‌سوزی مقاوم است.


وی اضافه کرد: سرویس‌های سرمایش این مرکز نیز از سقف به هوارسان‌هایی متصل است که از طریق چیلر دستگاهها، سوئیچ‌ها، دستگاه‌های پردازشی و ذخیره‌سازی را خنک می‌کند.


سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه از پیشرفته‌ترین و آخرین تکنولوژی بازار برای منبع تغذیه (UPS) این مرکز استفاده شده است، گفت: در مواقعی که برق قطع می‌شود این منبع تغذیه (UPS) تا ۱۰ ساعت تمام برق برای فعالیت مرکز مرکز داده (Data Center) در اختیار ما قرار می دهد.


وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این مرکز افق دید مناسب و آینده‌نگری نیز صورت گرفته است که بر اساس آن راه‌اندازی خدمات به صورت ابری و توزیعی بوده و سرویس‌های توزیعی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه قرار گرفته است. تا پایان امسال با توسعه و افزایش توان، سرویس‌های توزیعی برای افراد بیرون از دانشگاه نیز آماده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته